Παγκόσμια ημέρα για την σωτηρία της γης   Leave a comment


20070707shaiyaearth 


 

       Οι εκδηλώσεις άρχισαν από την Ωκεανία. Τι συναυλίες στο Σίδνευ, τι άλλες που θα επακολουθήσουν στην Ευρώπη, στην Αμερική κα. Τι ομιλίες, τι ενημερώσεις για την τρύπα του όζοντος,  για το απρόσκοπτο και επικίνδυνο λιώσιμο των πάγων των πόλων, για την επέκταση των ερήμων σε βάρος των καλλιεργουμένων εκτάσεων, για τα μιλλιούνια των νεκρών ψαριών που ξεβράζονται στις ακτές, για.., για….

       Το κουτί της Πανδώρας άνοιξε!

       Τ’ ακούω όλα αυτά και άλλα ακόμα και αναρωτιέμαι για την ευθύνη των δυνατών αυτού του Κόσμου, για την ευθύνη του καθενός από μας τους αδύνατους, για την δική μου ατομική ευθύνη σ’ όλα αυτά…

      "Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι" ελεγαν οι παλιοί, κουνώντας το κεφάλι τους και αποδεχόμενοι ,έτσι, μοιρολατρικά την αδυναμία τους, απέμπεμπαν στο πυρ το εξώτερον την δική τους ευθύνη.

       Και τι μ’ αυτό; σκέπτομαι

       Αρκεί, αναρωτιέμαι, αυτό για να αποσείσω την συλλογική κοινωνική ευθύνη αφου σε τελευταία ανάλυση, η ισχύς των Δυνατών τελεί σ’ άμεση σχέση και συνάρτηση με τους ακολουθητές "αδυνάτους";

      Αρκεί, αυτό, αναρωτιέμαι, για να καθησυχάσω την δική μου συνείδηση; 

      Ποιά είναι η δική μου ατομική συμβολή και συμμετοχή, ο δικός μου κόκκος άμμου, σ’αυτό το κακό; Και, τι άραγε, μπορώ να κάνω, στην πεζή και μικρή καθημερινότητά μου, στον μικρόκοσμό μου για να μην είμαι παθητικός ακολουθητής, αλλά ενεργός συνειδητός πολίτης αυτού του κόσμου που αργοπεθαίνει;

       Χρειάζεται άραγε, να μου το πούνε άλλοι τι μπορώ να κάνω ή το ξέρω ήδη; Και αν ναί, ας δώ τι κάνω και ας μάθω, τι περισσότερο μπορώ να κάνω.

       Και, να μην το ξεχνάω: Το τελευταίο, εκείνο το μόνο που απέμεινε τελευταίο μετά από όλα τα κακά που ξεχύθηκαν από το άνοιγμα του κουτιού της Πανδώρας, είναι η Ελπίδα.


Σχολιάστε

