Τηνε λέγανε Αγγελική!


Rainbow-Over-DUMBO_Homepage.jpg

Ήτανε σήμερα και ήτανε η ώρα 17.00″ στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στο χωριό.

 Άνθρωποι πολλοί εκεί, βουβοί και ο τόπος ηλιόλουστος έξω, να μοσχοβολάει τριαντάφυλλα.

  Εκείνη, μες στον ναό, ντυμένη στις ορχιδέες

  Kι ήτανε, η κηδεία της, σαν των πολλών ανθρώπων τις κηδείες.

  ‘Ήτανε μόλις χθες το απομεσήμερο σα συνέβη. Κάλεσα το ασανσέρ, η πόρτα του άνοιξε και είδα ένα τύπο με άσπρα πλαστικά γάντια και δίπλα του ένα όγκο καλυμμένο στα λευκά. Οι ματιές μας συναντηθήκανε. Κι εκείνος σιωπηλά, άπλωσε το γαντοφορεμένο χέρι του μπροστά μου και μετά ήσυχα  και σταθερά μου έκλεισε την πόρτα. Ο δείκτης του ασανσέρ έδειχνε κατεύθυνση προς το ισόγειο..

  Τι ήτανε αυτό; αναρωτήθηκα.

  Κι ενώ στεκόμουνα στο πλατύσκαλο, ενας άλλος τύπος κατέβαινε γρήγορα την σκάλα. Εμεινα να τον κοιτάζω. Φορούσε και αυτός άσπρα γάντια. Τον ρώτησα με τα μάτια.

  Κι εκείνος μου είπε: Νεκρός κατεβαίνει. Ησυχάστε.

 Μα, τι μου λέει, ήσυχη ήμουνα. Τι, τι μου μου’ χε πεί αυτός;

 Κρατήθηκα από την κουπαστή και τον ρώτησα ενώ εκείνος ροβόλαγε την σκάλα. Πέθανε άνθρωπος;  πέθανε εδώ άνθρωπος; ποιός, ποιά; που;

 Μα ήδη  ήξερα

 Ναι , μου ανταπάντησε  εκείνος,  στον πέμπτο, γυναίκα είναι η νεκρή.

 Την είχα ήδη,όμως, την εικόνα της στα μάτια μου. Την είδα λίγα λεπτά αργότερα, στην έξοδο της πολυκατοικίας, ξαπλωμένη σα σωρό μέσα στο πλαστικό πάνω σε φορείο. Μόλις που κλείνανε το φερμουάρ.

 Ναι. Ηταν εκείνη.

 Την γνώριζα χρόνια, καθημερινά την έβλεπα να κινείται ευέλικτα κατεβαίνοντας τις σκάλες της πολυκατοικίας. Ηταν ξανθιά και ντυνόταν συνήθως στα λευκά. Δυναμική, ευχάριστη, αεικίνητη και χαμογελαστή.

  Μετά, μια μέρα, την είδα με τα ψεύτικα ξανθά μαλλιά. Εκρυψα το φώς από την ματιά μου να μην δεί πως οίδα.

  Και μετά, την έβλεπα στην σιωπή της.  Ντύθηκε την περηφάνεια και την αξιοπρέπεια. Σα να μην συμβαίνει, δεν συμβαίνει..σιωπή, σαν να μούλεγε..

  Σιωπή

  Σιωπή

             Και ήτανε μέχρι πριν λίγες μέρες που την είδα, να την υποβαστάζουνε. Εκείνη σκυμμένη. Με κοίταξε, μα δεν με είδε. Είπα να βοηθήσω κάνοντας να την αγγίξω από το μπράτσο και μου φωνάξανε οι άλλοι,μη. Τράβηξα τα χέρια σαν να καιγόμουν. Λες να την πόνεσα άθελά μου;

  Κι ήτανε μόλις σήμερα το απόγευμα η κηδεία της.

  Και τηνε λέγανε Αγγελική.   darkthoughtsbyromasanta

5 thoughts on “Τηνε λέγανε Αγγελική!

  1. Βεατρίκη μου, στα πόσα ήταν η κοπέλα; Κρίμα για την κοπέλα, κι αλοίμονο στην έρμη τη μάνα της.
     
    Ο καρκίνος είναι μια πραγματικότητα που μας αφορά, αλλά δεν πρέπει να μας τρομάζει. Τα τελευταία 10-15 χρόνια έχουν γίνει άλματα στην πρόληψη και τη θεραπεία. Οι περισσότερες γυναίκες που φόρεσαν περούκα (κι οι άντρες επίσης) ευτυχώς δεν είχαν την ίδια κατάληξη με την Αγγελική. Ένα τσεκ-απ κάθε χρόνο χρειάζεται, η ζωή αξίζει, όσες στενοχώριες κι αν κουβαλάει.
     
    Φιλιά

    Μου αρέσει!

  2. Από ότι είπες φαίνεται ότι έζησε καλά.
    Και μάλλον πέθανε "ολόκληρη". Το άσχημο θα ήταν να πέθαινε μόνο το σώμα καινα εγκλώβιζε το πνεύμα ή να πέθαινε το πνεύμα και να εγκλώβιζε το σώμα.
    Είναι ότι καλύτερο να πεθαίνεις ολόκληρος.

    Μου αρέσει!

  3. Μιχάλη μου, δεν γνωρίζω στ\’ αλήθεια ,αν  εκείνη,  η Αγγελική, έζησε καλά.  Εκανα μόνο λόγο για το πως εκείνη συμπεριφερόταν προς τα έξω. Γιαυτό και προσδιόρισα αμέσως μετά στο γραπτό μου, το οτι η γνωριμία με αυτήν περιοριζόταν στο πως  και που την έβλεπα εγώ. Το "μάλλον" που εκφράζεις με το λόγο σου , το εκλαμβάνω ως ελπίδα για σένα, μα και για κείνη. Και μακάρι. Από οτι, έμαθα, "εφυγε" ήρεμη, με αποδοχή, και τριγυρισμένη από ανθρώπους που την αγαπούσανε. Σ\’ευχαριστώ για τα λόγια σου.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

