Ο δρόμος της αλήθειας;


«Ο δρόμος του παραδόξου είναι ο δρόμος της αλήθειας.

Για να υποβάλλουμε την πραγματικότητα σε μια σοβαρή εξέταση, πρέπει να την βλέπουμε να κρατάει ισορροπία πάνω σε τεντωμένο σύρμα.

Hossein-Zare-15

Την αλήθεια μπορούμε να κρίνουμε σωστά μόνο όταν αποκτά την ιδιότητα του ακροβάτη. «

   Eίπε, κάποτε ο Όσκαρ Ουάιλντ

(Oscar Fingal O’ Flahertie Wills Wilde) (1854 – 1900)

      1.-blu_thumb.gif

   Άραγε, νάναι ο δρόμος της αλήθειας αυτός, ο κατά Ουάϊλντ;

    ‘H, ο δρόμος μιας ακόμη αλήθειας; ‘H …….;

1.-blu_thumb.gif

  Την καλημέρα μου σε όλους!!!

9 σκέψεις σχετικά με το “Ο δρόμος της αλήθειας;

  1. Πειράζει που δεν πιστεύω ότι υπάρχει μια Αλήθεια?Ολα είναι υποκειμενικά…Οσο για τον ανάδρομο βλακα ρώτησα τον αστρολόγο και είπε ότι ταλαιπωρεί εξίσου όλα τα ζώδια αλλά κάποιους ανθρώπους παραπάνω…( δεν εχει να κάνει με το ζωδιο αλλά με τη θέση των υπόλοιπων πλανητών στο ωροσκόπιό τους.)καλή σου μερα!

    Μου αρέσει!

  2. O Wilde, ήταν γνωστός και μη εξαιρετέος ευφηματολόγος. Και όσο παράδοξα κι αν ακούγονταν αυτά που έλεγε, έκρυβαν μεγάλες – και παράξενες –  αλήθειες.
    Η κατά Wilde εκδοχή της αλήθειας πάντως, αν και σιβυλλική, είναι πολύ ενδιαφέρουσα…
    Μια καλημέρα κι από \’μένα.

    Μου αρέσει!

  3. Ακροβάτης; Τεντωμένο σκοινί; Η αλήθεια είναι ότι έχω υψοφοβία… :-))
    Θα συμφωνήσω με τη Μίνα, αν και λένε ότι η αλήθεια είναι μια και μοναδική δεν έχω πειστεί ακόμη ότι δεν είναι υποκειμενική… Το ξαναλέω όμως ότι εγώ είμαι ακόμη στο στάδιο της αναζήτησης…
     
    Να ρωτήσω τι σημαίνει "σιβυλλική" εκδοχή που αναφέρει ο φίλος Aeolos;
     
    Την καλημέρα μου

    Μου αρέσει!

  4. Ποια ειναι η αληθεια και ποιο το ψεμα….
    απο που αρχιζει και που τελειωνει…!!!!
    καθε τι που ξερουμε ….ερχεται απο παραδοσεις…μυθους και  απο την εποχη
    που πλεον αρχισε να γραφεται η ιστορια…και ολα αυτα….υποκειμενικα…!!
    οπως τα θεωρουσε σωστα και αληθη ο καθε ιστοριογραφος….οπως θεωρουσε
    τι θαπρεπε να κοψει και τι να ραψει…!!!
    καλημερα και απο μενα…!!
     

    Μου αρέσει!

  5. Καλημέρα φίλη μου
    Περίπολοκο το ερωτημά σου..ωστόσο απλη η απάντηση.
    Η αλήθεια είναι σαν μια σφαίρα που απο μια μόνο θέση δεν μπορείς να δεις ολη της την όψη.Αν αφαιρέσεις την μια της οψη αυτόματα γίνεται ψέμα.Σαν το νόμισμα που χωρις την πίσω πλευρά του είναι κίβδηλο.
    Σαν  την ισορροπία που χωρίς τις δυο αντίθετες δυνάμεις δεν μπορεί να σταθεί.
    Το απόλυτο ένα δεν υπάρχει.
     
    Οι καταχωρήσεις σου πάντα ενδιαφέρουσες κ υγιείς.
    Κ αυτο μου απαντα στο ερώτημα αν εισαι καλα:)

    Μου αρέσει!

  6. Δύσκολα τα πράγματα φιλενάδα! Κανείς δε ξέρει το δρόμο της αλήθειας! Ένα είναι το σίγουρο: Είναι δύσκολος!!!
    Καλημέρα!

    Μου αρέσει!

  7. η αληθεια εχει δυο οψεις….εξαρταται παντα απο ποια μερια την κυττας….στον μικροκοσμο μας
    εκτος αν ειναι Η ΑΛΗΘΕΙΑ η μια και μονη που την βρισκεις στον μακροκοσμο.

    Μου αρέσει!

  8. Μία αλήθεια την δεχόμαστε μόνο αφού πρώτα την έχουμε αρνηθεί από τα βάθη της ψυχής μας…
    Καλή συνέχεια στη μέρα σου :))

    Μου αρέσει!

  9.         Σας ευχαριστώ όλους σας και τον καθέναν σας ξεχωριστά για το ενδιαφέρον και την συμμετοχή σας με τους τόσο ενδιαέροντες σχολιασμούς σας.
            \’Εχω, εν τέλει, σχηματίσει την άποψη οτι με την φράση του αυτή ο Ουάλντ "παίζει" με τις έννοιες της αλήθειας των πραγμάτων και  εκείνης της αλήθειας ( ή και των επί μέρους αληθειών) του πράγματος. Δηλαδή, οτι ο λόγος του αν και αμφίσημος, ενέχει αλήθεια .
            Να προσπαθήσω να εξηγήσω τι εννοώ: Κατά την προσωπική μου αντίληψη, άλλος ο δρόμος για την αλήθεια (ή μια από τις αλήθειες που ενδεχομένως μπορούμε ως άνθρωποι να αντιληφθούμε)  των πραγμάτων (ορατών, αοράτων, αύλων και υλικών, φαινομένων ή μή), δηλαδή  για την οδό ή τις οδούς προς την συμπαντική αλήθεια, όπου, κατ\’ εμέ, δεν χωρεί εκτίμηση και  εν λογική εννοία αξιολόγηση, αφου στερούμεθα, ως πεπερασμένα ανθρώπινα όντα της απαιτούμενης γνώσης μα και των απαιτουμένων στοιχείων για την παρατήρηση των πραγμάτων, και,
     άλλο, διάφορο πράγμα, η αναζήτηση της  ή των οδών – των τρόπων  ή μεθόδων για την εκτίμηση (αρα αξιολόγηση και κρίση)  επί της αληθείας ή μη ενός συγκεκριμένου πράγματος, δηλαδή ενός συμβάντος, ενός πραγματικού περιστατικού. (αρα, κατά Ουάιλντ, της πραγματικότητος, όπως εκτιμώ, δεδομένου οτι αυτό επιδέχεται παρατήρηση και λογική αξιολόγηση ως εγκείμενο στα πλαίσια της πραγματικότητάς μας, όπως την βλέπουμε)
          Τότε, επί του συγκεκριμένου πραγματικού που περιέρχεται σε γνώση μας,, ενας, κατά την γνώμην μου,  από τους τρόπους ανεύρεσης της αληθείας είναι ο της πλήρους και ικανής σταθμίσεως των επί μέρους στοιχείων του πραγματικού συμβάντος ( μέθοδος των νομικών βασιζόμενος σε συγκεκριμένους Κανόνες και κατα πολλούς παράδοξος)  σε συνδυασμό με ένα άλλο,  μαθηματικόν τέτοιον, όπως ο τρόπος, η μέθοδος ανεύρεσης της αλήθειας του πραγματικού δια της εις άτοπον απαγωγής (μαθηματικός αφαιρετικός- χρησιμοποιείται κατά κορον προς διάγνωση ασθενειών)
           Και οτι γιαυτή την αναζήτηση της οδού της αληθείας κανει λόγο ο Ουάιλντ. Αυτά, κατά την ταπεινή μου γνωμη.           Μπορεί  και να σφάλλω. 
          \’Οσον αφορά στο ερώτημά σου, Αντζυ μου,  θα προσπαθήσω να σου απαντήσω λέγοντας οτι το επίθετο σιβυλλικός -ή -ον  κρατάει τις ρίζες του από την Σίβυλλα ή τις Σίβυλλες , ιέρειες μάντισσες που προφήτευαν, προμάντευαν το μέλλον με τρόπο δυσνόητο ίσως, αμφίσημο ή ακατανόητο καμμιά φορά , χρησιμοποιώντας κωδικοποιημένα μυνήματα. Ετσι ως συβιλλικός λόγος κατέληξε να θεωρείται ο δυσερμήνευτος, ο αμφίσημος, ο προφητικός, ο αινιγματικός και ίσως εν τέλει ο ακατανόητος λόγος. Ως ουσιαστικό : Σιβυλλιστής (= ο εκ των Σιβυλλείων βιβλίων προφητεύων, εν γένει μάντις, προφήτης, χρησμολόγος).
     

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.