Πλοία δεμένα..πλοία ελεύθερα   4 Σχόλια


       

 

            Τούτο το Σαββατιάτικο πρωινό απόλαυσα το καφέ μου και τον περιπατό μου στο μουράγιο!

         Υπέροχη φθινοπωριάτικη μέρα! Ο ήλιος έπαιζε κρυφτούλι με τα άσπρα ντύματα του τ’ ουρανού, η θάλασσα, κυρά χαμογελαστή ν’ απλώνεται μπροστά μου μέχρι 1623684πέρα, και πανωθέ της, πέρα στον ορίζοντα, πανιά λευκά να σεργιανίζουνε ενώνοντας στο φόντο τους το γαλάζιο των βουνών με το βαθυμπλέ εκείνης και όλο αυτό με κάδρο το ουράνιο  αχνογάλαζο.. Όνειρο

         Στρώθηκα να απολαύσω τον καφέ μου απέναντι από τα δεμένα πλοία στο μικρό λιμανάκι.

         Πολλά σκαριά, το καθένα με τ’όνομά του, άλλα όμοια, άλλα διαφορετικά από τα άλλα, λικνίζονταν δίπλα το ένα στο άλλο σ’ ένα αργό επαναλαμβανόμενο ρυθμό,ολουνών τα κατάρτια υψώνονονταν γυμνά με τα πανιά διπλωμένα, και όλα μαζί περιμένανε…

         Εκανα, μετά, τον περίπατό μου κατά μήκος της αποβάθρας, δίπλα στις δέστρες τους.

         Είχε σιωπή εκεί, ο αέρας, μόνο, ήταν σα πιό γιομάτος από την αρμύρα και το άρωμα από τα ξύλινα πλοία.

         Πολλά κατάρτια, πολλές οι δέστρες. Μερικά από αυτά ήσαντε έτοιμοτάξιδα, άλλα παραμελημένα και άλλα ήδη ξεχασμένα από καιρό, μα όλα μαζί εκεί περιμένανε.. περιμένανε

         Λίγο πιό κείθε,  κατά μήκος της ακροθαλασσιάς, εκεί στην άκρια, ήσαντε τα 1570965 άλλα

         Αυτά τα άλλα, είχαν αφεθεί πάνω στην παραλία, ανάκατα το ενα με το άλλο, με τις κοιλιές τους να χάσκουνε στο ασπροχάλικο, τα χρώματά τους, ξέφτια να κρέμονται.

         Κουφάρια αφημένα..να περιμένουνε.

         Και ήσαντε πιό δίπλα τους εκεί, μερικά άλλα πιο πίσω, και πιό ψηλά από όλα τα υπόλοιπα, βαλμένα αυτά πάνω σε τρίποδες, εκτεθειμμένα στην γύμνια τους στον αέρα και στην ματιά και ολούθε,  χωρίς κατάρτια, χωρίς διπλωμένα πανιά, με τρύπες ολάνοιχτες πάνω τους.

         Πληγές ανοιχτές

         Περιμένανε και αυτά; Και τι;

         Μα όλα μαζί, και τα δεμένα και τα κουφάρια τ’ αφημένα και τα ξεδιάντροπα ξεγυμνωμένα, ήσαντε στραμμένα προς την θάλασσα, εκεί που στο πέρα της, τα άσπρα πανιά ξεχώριζαν στο βαθυμπλέ της.

         ‘Ησαντε στραμμένα να κοιτάν’ τα κατάρτια τα ντυμένα, τα πανιά να κοιλώνουν  sail-boat-3στο δέξιμο του άνεμου, ν’ αφουγκράζονται τον θαλασσινό αέρα, να γεύονται στο πετσί τους την αρμύρα του.

      ‘Ησαντε όλα στραμμένα να κοιτάν’ τα πλοία τ’ άλλα  που αρμενίζανε, εκείνα  που ταξιδεύανε στο πέλαγο, όπως τους είχε ταχθεί από την φτειαξιά τους.

       Και κεί τότε σκέφθηκα..

       Τι καλά που δεν είμαι πλοίο, να περιμένω από άλλους να μ’ ετοιμάσουνε για το ταξίδι που μου έχει ταχθεί!

       Τι καλά που μπορώ και κινούμαι  εγώ σαν θέλω, προς όπου και όπως θέλω, και αν είναι ν’ αράξω σε λιμάνι, θάναι για το ξαπόσταμα!

       Δεν θάναι, όμως,  για να περιμένω!

       Μα κι αν είναι να πληγιάσω, κάλλιο, ας πάω στο βυθό μου, αντίς να ξασπρίζουν τα κοκκαλά  μου αφημένα, όπου δεν είναι ο προορισμός τους. 

       metaphorical_journey                                                                  

                                                                                 Για τους ταξιδευτές….

          Καλό ταξίδι

 

4 responses to “Πλοία δεμένα..πλοία ελεύθερα

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kalispera kali mou Veatriki…
    poso poly me taxidepses kai mena sto mouragio…!!!
    me tin 8alassa sto va8os , ta kaikia me ta foyskomena apo ton anemo pania na mporoyn na prospernoun..
    kai ta alla ….ta alla…t afimena stin steria…mona…gymna…stimmena ..xoris hliou moira….para mia
    mono epi8ymia kai elpida …na toys 8ymi8ei o afentis tous….na toys gianei tis pliges kai na mpoun pali sto nero…
    na pleysoyn sta pelagi…na tragoydisoyn mazi me tis gorgones kai kymmata….!!!
    exoyn ki ayta mesa toys xaragmeni tin elpida…!!!!!
    nasai kala poy m\’evgales apo tin diki mou ey8eia kai me empases ston diko soy stoxasmo…!!!:)))

  2. Καλησπερα γλυκια μου Βεατρικη
    Μου αρεσε η σκεψη σου…πλοια ελευθερα εμεις,οι ανθρωποι.
    Να εχεις ενα γλυκο ομορφο βραδακι.

  3. Τι κι αν είμαι καθισμένη σ ένα μικρό μπαλκόνι της πολύβουης Αθήνας;  Απόψε κατάφερες με τα λόγια σου να με παρασύρεις στον περίπατο σου στο μουράγιο… θες δεν θες παρέα την επόμενη φορά θα είμαι και γω εκεί μαζί σου… νοερά.Όμορφες λέξεις που δίνουν σάρκα και οστά στις εικόνες που μας μεταφέρεις.Μου λείπει η θάλασσα…. μα πιο πολυ μου λείπει αυτός που με έκανε να τη λατρέψω… ο παππούς μου…Καλοτάξιδα να είναι όλα τα καράβια σε όλα τα πελάγη αυτού του κόσμου και καλοτάξιδη να είναι η ψυχή σου αγαπημένε μου…Είδες που με ταξίδεψες είχες δεν είχες;Καλό σου βράδυ Βεατρίκη… και σ\’ ευχαριστώ…

  4. Αλήθεια μιά εκδρομή στη θάλασσα
    πόσα φωνήεντα άναρθης γνώσης μπορεί να σου ψιθυρίσει!
    Έπιστρέφεις κουβαλώντας τον χρόνο.
    Τον παντοτινά παρόντα
     δεμένον σε δέστρες κ κολημμένο σε άμμο
    Τον παντοτινό απόντα
    ελεύθερο στον βυθό κ στα ταξίδαι του νού..
    Καλημέρα γλυκέ άνθρωπε

Σχολιάστε

