Με αίσθημα ευθύνης   7 Σχόλια


     

         Καλημέρα σ’ όλους σας.

         Ναι, διάβασα, όσα, σχεδόν,  ειπώθηκαν ως τώρα!

        Διάβασα για τις "συγγνώμες" προς τον Αλέξη Γρηγορόπουλο, το παιδί που θανατώθηκε στα 15ου kideia και τάφηκε χθές,

        Διάβασα για τις ενοχές που νοιώθουμε, που οφείλουμε να νοιώθουμε όλοι μας απέναντι σε αυτό το παιδί.

        Ναι, διάβασα και άκουσα πολλά.

        Μα..

        Η αλήθεια, όμως, είναι εκεί και χάσκει μπροστά μας, σαν πληγή που αιμορραγεί

        Είναι αργά πιά για να ζητήσουμε συγγνώμη από τον Αλέξανδρο!

        Αυτός "έφυγε" από τούτη την ζωή, άθελά του και πριν ξεκινήσει να την ζεί,  με ένα "αχ" και μ’ ένα μεγάλο ερωτηματικό στο νού του

        Τι ήταν αυτό;

        Ζούμε σε μια πολιτεία που σε γενικές γραμμές οι ζώνες, οι εμφανείς, δεν είναι εμπόλεμες. Η επίφαση της ειρήνης, της ποιότητας ζωής και της ασφάλειας που παρέχει ενα ευνομούμενο Κράτος δικαίου κυριαρχεί, όσο και εφ’ όσον κινούμαστε σε αυτές τις εμφανείς ζώνες.

         Μα, υπάρχουνε και οι άλλες. Εκείνες που δεν φαίνονται.

         Και ο Αλέξανδρος κινήθηκε απροστάτευτος, παιδί ακόμη, σε μια από αυτές, τις άλλες ζώνες. Και δέχθηκε τον θάνατο, όχι από κεί που υποτίθεται οτι ήτανε ο κίνδυνος σ’αυτές, όπως τούχανε μάθει οι γονείς, τα μέσα ενημέρωσης,, οι δάσκαλοι στα σχολειά του,  μα από κάποιον εκτός εκείνης της ζώνης. Χτυπήθηκε εκεί, από κάποιον που υποτίθεται οτι ήταν εκεί γιατί αντιπροσώπευε την ασφάλειά του.

        Γιατί ο ένστολος και ένοπλος αστυνομικός,  οι στρατιωτικές δυνάμεις αυτού του τόπου, ο επιτελών νομίμως χρέη αστυνομικού οργάνου τάξεως και ασφαλείας,  αυτό ακριβώς, αντιπροσωπεύουν σε ένα κράτος συγκροτημένο, ευνομούμενο, πολιτισμένο και δημοκρατικό: Την ασφάλεια των πολιτών του και την εδραίωση του αισθήματος ασφαλείας σε αυτούς, με όποιους δυνατούς τρόπους.

         Σε όποια ζώνη και αν κινούνται αυτοί οι πολίτες, είτε στις εμφανείς, είτε στις αφανείς ζώνες εντός των ορίων του Κράτους

        Γιαυτό, ακριβώς, θεσπίστηκαν στην οργανωμένη κοινωνία ενός Κράτους, τα σώματα Ασφαλείας και τα λογής στρατιωτικά σώματα είτε ξηράς, είτε αέρος, είτε θαλάσσης:

         Για την πρόληψη, την περιφρούρηση, την προστασία, την αποτροπή  και εν τέλει την υπεράσπιση και δια της ίδιας της ζωής τους, ενός αγαθού πρωτεύουσας σημασίας, δηλαδή, το της ασφάλειας των πολιτών αυτού του Κράτους, όπως αυτή η ασφάλεια προσδιορίζεται από τους ίδιους τους πολίτες της κοινωνίας του Κράτους αυτού, με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους του.

         Αυτός είναι ο κυρίαρχος και μοναδικός ρόλος των δυνάμεων ασφαλείας αυτού του τόπου:  Γιαυτό και τους  ωνομάσαμε έτσι, γιαυτό τους επιτρέπουμε, εμείς,  οι πολίτες αυτού του Κράτους, να φέρουν όπλα.

         Γιαυτό και πληρώνουμε για την αγορά των όπλων τους.

         Για να μας προστατεύουν, εμάς και τα παιδιά μας.

         Δεν τους πληρώνουμε  για να υπάρχουνε απλά ως κυφήνες, δεν τους επιτρέπουμε να φέρουν όπλα για να μας απειλούν, δεν τους τα αγοράζουμε για να μας σκοτώνουνε!

          Μα, αυτό ακριβώς συνέβη στις 6 του Δεκέμβρη του 2008.

         Ο Αλέξανδρος, ενα παιδί, σαν τα παιδιά ολουνώ μας, βρέθηκε στο στόχαστρο του όπλου, που ο πατέρας του και όλοι μας πληρώσαμε να αγορασθεί, κάποιου ένστολου οργάνου τάξεως και περιφρούρησης της ασφάλειας αυτού του τόπου, σαν εκείνου που του’χανε μάθει από μικρόν οτι ήταν και θα ήτανε ο προστάτης του στις όποιες ζώνες και αν βρισκότανε.

        Ο Αλέξανδρος φονεύθηκε από κάποιον που του’χανε μάθει οι γονείς του, να εμπιστεύεται σαν εκείνους τους ίδιους

        Εκείνη, λοιπόν,  την νύχτα της 6/12/2008 ο Αλέξανδρος, ένα παιδί, πολίτης αυτού του Κράτους, γιός πολιτών αυτού του Κράτους, πέθανε με ένα ερωτηματικό

        Γιατί κείνος που του αφήρεσε την ζωή εκείνη την νύχτα,  ήταν,- έτσι τούχανε μάθει ως τα τότε-, κάποιος σαν τον πατέρα του , που ως εκ του καθήκοντός του ως γονέας του και ως εκ της αγάπης του προς εκείνον, φρόντιζε επί 15 χρόνια ναναι στην ζωή.

        Ναι, η αλήθεια είναι μια

       Ο Αλέξανδρος προδόθηκε κείνη την νύχτα, οι γονείς του Αλέξη προδοθήκανε εκείνη την νύχτα, ο  κάθε πολίτης τούτου του Κράτους προδόθηκε εκείνη την νύχτα!

        Να ζητήσουμε συγγνώμη στον Αλέξανδρο τώρα;

        Είναι αργά πιά.

        Ας ζητήσουμε λέω, , συγγνώμη, καλύτερα, από τα παιδιά μας, τα παιδιά ολουνών μας, που ζούνε, για όσα κάναμε, για όσα παραλείψαμε να κάνουμε, για όσα δεν ακούμε και για όσα ελλιπή τους μαθαίνουμε, για όση αγάπη, ίσως, δεν τους δώσαμε.

        Ας δώσουμε εμπιστοσύνη και αγάπη αναμεταξύ μας ως μέλη αυτής της κοινωνίας.

       Και, κυρίως, ας σταθούμε εμείς οι ίδιοι, ως ενήλικες,  φρουροί και φύλακες και ελεγκτές κοντά τους και απέναντι σε εκείνους που εμείς δώσαμε τέτοια ισχύ.

        Γιατί, αυτό είναι το χρέος μας, ως πολιτών αυτού του Κράτους.

        Είναι αναμεταξύ, άλλωστε, εκείνων που εμείς οι ίδιοι έχουμε προσδιορίσει ως ασφάλειά μας στο Συνταγμά μας και στους νόμους μας, οτι, δηλαδή,  σε τελική ανάλυση, εμείς οι ίδιοι, ο καθείς μας, είναι υπεύθυνος για την επίβλεψη της τηρήσεώς τους.

 

Technorati tags: ,

7 responses to “Με αίσθημα ευθύνης

Subscribe to comments with RSS.

  1. Καλή σου μέρα Βεατρίκη μου …με βρισκει απόλυτα σύμφωνη η σημερινή σου ανάρτηση .

  2. καλη μου βεα το πλαισιο και η εικονα που παραθετεις απολυτα σωστη,,εγω πιστεω..οτι οι \’\’ζωνες\’\’ που αναφερεις παρουσιαζουν πια βασικα λειτουργικα προβληματα…λογω παλαιοτητας,λογω στρεβλωσης,παντως..η δομημενη δυτικη κοινωνια πασχει…και πασχει παντου..το λος αντζελες,το παρισι .η αθηνα ,το αναδεικνυουν..φυσικα η φωτια δεν ειναι λυση..ουτε υπαρχει κατι σαν λυση αμμεση,δεν ειναι καν θεμα πολιτικων που τα ακουν αυτοι,και εδω και παντου..ειναι περα απο αυτους,ειναι ευκολο να λεμε δεν κανουν τιποτα..το συστημα ειναι σαν ενα υπερβαρο που να μπορει να κινηθει…τωρα σιγα σιγα κατανοουμε το προβλημα..οι ζυμωσεις θα γινουν..θα βρεθουν οι ισορροπιες..ειναι κατι που θα παρει γενιες..τουλαχιστον αυτο πιστευω..εκτος αν γινει κατι μοιραιο και δραστικο που δεν μπορω να φανταστω,παλαιοτερα μετα τους πολεμους αλλαζαν πορεια και στοχους οι κοινωνιες…τωρα ποια δεν ξερω…καλο βραδυ

  3. Δυστυχώς μια συγγνώμη δεν μπορεί να φέρει πίσω τον Αλέξανδρο…Καλημέρα Βεατρίκη…επέστρεψα 😉

  4. 25 ΣεπτεμβρίουΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ,ΧΩΡΙΣ ΖΑΡΝΤΙΕΡΕΣ… ΔΑΝΤΕΛΕΣ…ΚΑΙ ΜΑΣΤΙΓΙΑ… ΣΑΝ ΒΓΗΚΑ ΣΤΟΝ ΠΗΓΑΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ…. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΟΥ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΧΛΕΥΑΣΤΗΚΑΝ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ. ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ MOY ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΕΓΙΝΑΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ. ΟΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΕΣ ΜΟΥ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΕΜΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΕΝΟΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΟΝΤΟΣ. ΟΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΥ ΕΚΛΑΜΨΕΙΣ ΘΕΩΡΗΘΗΚΑΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ. ΟΙ ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΗΚΑΝ ΜΕ ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟ. ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΑΝ ΑΠΟΚΥΗΜΑΤΑ,ΚΑΙ ΕΦΙΑΛΤΕΣ. ΟΙ ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΜΟΥ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΒΑΠΤΙΣΘΗΚΑΝ ΑΝΟΥΣΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΝΟΗΣΕΩΣ. Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΟΥ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ ΣΑΝ ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΜΟΥ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΕΜΗΘΗΚΑΝ,ΔΙΟΤΙ ΕΒΛΑΠΤΑΝ ΤΗΝ ΕΔΡΑΙΩΜΕΝΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ. Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΓΟΝΑΤΙΣΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΥ ΚΑΙ ΓΗΙΝΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΘΝΗΤΩΝ. ΟΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΧΑΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ ΤΩΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΤΑΣΕΩΝ. ΟΤΑΝ ΑΦΕΙΔΩΣ ΕΚΔΗΛΩΣΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ,ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΟΥ,ΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ,ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ, ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ,ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΜΟΥ,ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ,ΤΟΥΣ ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΜΟΥ,ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ, ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ : ΜΗΝ ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΟΥ ΕΑΥΤΟ.ΜΗΝ ΔΙΝΕΣΑΙ. ΜΑ ΕΓΩ ΑΥΤΟΝ ΕΧΩ ΜΟΝΟ.ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ.\’\’ΕΓΩ ΕΙΜΙ\’\’ ΕΠΙΜΗΘΕΥΣΙΣΩΣ,ΛΕΩ ΙΣΩΣ ΑΝ ΜΕ ΑΓΑΠΗΣΤΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΑΓΑΠΗΣΩ,ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΙΝΟ-ΝΟΥ.ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ..

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ
  5. Φίλη Βεατρίκη… Το κείμενό σου, είναι μία όαση στο χάος αυτών των ημερών. Μπράβο σου ! Και την καλησπέρα μου, επίσης…ΥΓ: Φίλε Ορφέα… Υπέροχο κείμενο…

  6. Είναι που δεν έχεις διαβάσει το δικό μου κείμενο φίλε Σωτήρη!χαχαΑστειεύομαι Βεατρίκη!Τα φιλιά μου :))

  7. Βρε Ελενάκι … :))))

Σχολιάστε

