Στέρξε, ουρανέ μου αψηλέ   5 comments


http://www.goear.com/files/external.swf?file=0f27e0f

   

“..Στέρξε, ουρανέ αψηλέ, φανέρωσέ μου

γιατί σε μένα ξέσπασε ο θυμός σου,

και ποιο το κρίμα που ’χω καμωμένο

σε σένα που γεννήθηκα στον κόσμο ;

Embrace%20Me  

Που ήρθα στον κόσμο, σ’ έχω αδικημένο·

ναι, σου ’δωκα αφορμή να με παιδεύεις !

Μ’ ας είχα μιαν απόκριση από σένα,

το σκοτάδι μου μήπως το φωτίσει,

πως η δική μου η γέννηση, ουρανέ μου,

στην κρίση σου αδικότερη σου εφάνη ;

 

Δεν έχει γεννηθεί το κάθε πλάσμα ;

Κι αν έχει γεννηθεί, γιατί τη χάρη

τη δική του δε χάρηκα ποτέ μου ;

 

Γεννιέται το πουλί, γιορτοφοράει,

και πουπουλένιο λούλουδο φαντάζει

ή σαν κλωνί ανθισμένο με φτερούγες,

κ’ ευθύς στα πέρατα χιμά του αιθέρα

γοργόφτερο κι αρνιέται τη φωλιά του·

κ εγώ, που πιότερη ψυχή ’χω εντός μου,

πιο λίγη λευτεριά, ουρανέ, λαβαίνω !

 

Γεννιέται και το αγρίμι, με δερμάτι παρδαλό,

πλουμισμένο από τις βούλες

που το Θείο του χάρισε κοντύλι,

και να ! σκληρό κι αγριεμένο χιμίζει,

κι απ’ την ανάγκη σοφά οδηγημένο,

την πείνα του να βρει πώς να μερώσει·

κ’ εγώ, που ’ναι γλυκό το φυσικό μου,

πιο λίγη λευτεριά, ουρανέ, λαβαίνω !

 

Γεννιέται και το ψάρι από τ’ αυγό του

στη λάσπη του γιαλού και στη φυκιάδα,

και σα λεπιδωτή βαρκούλα μέσα

στο κύμα καθρεφτίζει τη θωριά του·

κ’ εγώ, που λεύτερη βουλή με ορίζει,

πιο λίγη λευτεριά, ουρανέ, λαβαίνω !

 

Γεννιέται και το ρυάκι το ασημένιο,

κι ασπέδιστο φιδοκυλάει στον κάμπο,

την ομορφιά του κόσμου τραγουδώντας·

κ’ εγώ, που πιο ζωή στο στήθος κλείνω,

πιο λίγη λευτεριά, ουρανέ, λαβαίνω !

 

Αχ, τέτοιο πάθος, με ανάβει σαν καμίνι

και με κάνει να θέλω ν’ ανασπάσω

και να κάμω λουρίδια την καρδιά μου.

 

Θε μου ! Ποιος νόμος, ποιο δίκιο τ’ ορίζει

του ανθρώπου να στερούν το χάρισμά σου

που χαίρουνται τα πλάσματά σου τ’ άλλα,

πουλιά κι αγρίμια, ψάρια και ποτάμια ;”

       rotate           -Κι είναι το παραπάνω απόσπασμα, από ένα μονόλογο του Σιγισμούντου  από το θεατρικό έργο του  Ισπανού θεατρικού συγγραφέα Pedro Calderón de la Barca (Πέντρο Κανλντερόν ντε Μπάρκα) (1622 – 1673) Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΟ” ,σε μετάφραση του Παντελή Πρεβελάκη

5 responses to “Στέρξε, ουρανέ μου αψηλέ

Subscribe to comments with RSS.

  1. Πολύ όμορφο και ταιριάζει και με την μουσική! Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας.Καλό Σαββατοκύριακο!

    Lady of Avalon
  2. Θεσπέσιοι στίχοι. Δεν μπορώ να περιγράψω αυτό που νιώθω στο άγγιγμα ψυχής των στίχων αυτών και φυσικά υπέροχη και η μουσική.Καλό Σαββατοκύριακο.

    Γιώργης
  3. kαλησπερα Βεατρικη μου….υπεροχος μονολογος……υπεροχη μουσικη…..ο ουρανος εδωσε στα ποταμια μια και μοναδικη επιλογη …μονο να κυλουν , στα πουλια να πετουν ελευθερα…. χαρισε το ενστικτο της αυτοσυντηρησης …..και της αποδημιας….!!αλλα αυτο που δεν τους εδωσε ειναι η ελευθερια να μπορουν να επιλεξουν….και ο ανθρωπος εχει τοσες επιλογες να κανει….και εχει δυο χερια που με αυτα μπορεινα πλασει τον ιστο της δικης μοιρας…..ειναι πλαστης και συναμμα μπορει να γινει και αερας να πεταξει με τα ονειρα και τις ελπιδες…..μπορει να γινει και ηλιος να φωτισει την πλαση με πολυχρωμες ηλιαχτιδες…..αρκει να κατανοησει αυτο το δωρο…….καλη σου νυχτα καλη μου !!

  4. Οι Secret Garden… Που μας έδωσαν, το πιο υπέροχο τραγούδι της Eurovision -το Nocturne…Και οι στίχοι, απλά πανέμορφοι. Όλα στέργουν προς την ανάταση…Να είσαι καλά, φίλη Βεατρίκη. Καλό Σαββατοκύριακο…

  5. ομορφοι στιχοι και υπεροχη η μουσικη.να εισαι καλα Βεατρικη μου,καλο βραδακι και καλο σαββατοκυριακο

Σχολιάστε

