Κι αν είμαι δέντρο.. είπε   4 Σχόλια


http://www.goear.com/files/external.swf?file=03798e9

Χτύπα, δοξάρι μου, και χτίζε,
ο κόσμος γίνεται από μένα
μέσα στα χέρια μου τα δυο.

Ω γέννα, ω γέννα!
Ο λόγος μήτε, το τραγούδι
μήτε, αναβρύσματα απ’ το στόμα.
Βιολί μου, υπάρχεις εσύ μόνο,
και μια είν’ η γλώσσα, κι ο ήχος σου είναι,
κι ένας ο πλάστης, και είμ’ εγώ,
κι ο λόγος που θαματουργεί
κι ο λόγος είναι η μουσική!

Κι αν είμαι δέντρο, είμ’ ένα δέντρο
από χορδή και μουσική,
και τίποτ’ άλλo· κι ένας ήχος
και μια πνοή κι ένα τραγούδι
μέσα μου ζει.

Ω γνώμη, ω έγνοια, ω λογισμέ,
σας έστρωσα να κοιμηθείτε
κι αξύπνητα μέσα σ’ εμέ·
μια στάχτη μέσα μου γενείτε·
η έγνοια, η γνώμη, ο λογισμός,
κόσμος νεκρός.

Και ρίξου, σα σπαθί, δοξάρι,
προς την τετράδιπλη χορδή,
και χτύπα την και σπάραξέ την,
η αρμονία να γεννηθεί.

Γιατί κι ο κόσμος ο βαθύς
γεννιέται πάντα από ‘να πάλεμα
σα δοξαριού με μια χορδή·
κι ό,τι είν’ ωραίο κι ό,τι μεγάλο
στέκει εδώ πέρα,
μέσα στη λύσσα ενός πολέμου
δουλεύεται, κι έχει πατέρα
το νικητή.

βιολί

 

 

Απόσπασμα από τον Λόγο Θ’  “Το βιολί” του ποιήματος

του Κωστή Παλαμά

“Ο Δωδεκάλογος του γύφτου”

4 responses to “Κι αν είμαι δέντρο.. είπε

Subscribe to comments with RSS.

  1. Καλή σου μέρα φιλενάδα!

    Lady of Avalon
  2. ο ηχος του βιολιου μ\’αρεσει πολυ …..καλημερα …..μ\’αρεσε κ αυτο το κομματι απο το ποιημα (Χτύπα, δοξάρι μου, και χτίζε,ο κόσμος γίνεται από μέναμέσα στα χέρια μου τα δυο)

  3. Eνας μεγαλος ποιητης….του περασμενου αιωνα…!!καλημερα Βεα…:)

  4. Και ρίξου, σα σπαθί, δοξάρι,προς την τετράδιπλη χορδή,και χτύπα την και σπάραξέ την,η αρμονία να γεννηθεί.ΕΝΑΣ ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ..ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΣΟ ΜΙΚΡΟΙ ΦΑΝΤΑΖΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ..

Σχολιάστε

