Η αυθαιρεσία περίσσεψε   20 comments


2453131923_893107dfb3_o 

 

Αυθαιρεσία= Πράξη ή συμπεριφορά που παραβιάζει τα δικαιώματα των άλλων, η ενέργεια εκείνη που γίνεται χωρίς να υπολογίζονται τα δικαιώμτα των άλλων, οι  Κανόνες της λογικής ή της ηθικής / κατάχρηση εξουσίας/ετσιθελισμός

Αυθαίρετος=  αρχαιοελληνική λέξη, αυθαίρετος< αυτός + αιρούμαι= αποφασίζω, προτιμώ}

αυθαίρετος/ η/ ( ως προς τα πρόσωπα) = Αυτός/αυτή  που αποφασίσει και ενεργεί κατά την δική του/της  κρίση αγνοώντας τους Κανόνες της λογικής // αυτός που παραβιάζει τους νόμους ή την ηθική τάξη κάνοντας κατάχρηση της δύναμης ή της εξουσίας του

 

 2453131923_893107dfb3_o 

        Κι είναι που η αυθαιρεσία περίσσεψε..στην κάθε μέρα, στα έλάχιστα, στα μικρά και στα μεγάλα..και στα μέγιστα..

Και καλούμαι να ζώ μεσα σ’αυτή

μέρος της και εγώ; αναπόσπαστο;

Αυθαιρετώ,

αυθαιρετείς,

αυθαιρετεί

αυθαιρετούμεν..

μέσα σ’αυτή..

Ποιά αυτή;

Κοινωνία ανθρώπων, σου λεει

καθαρτήριο!

 

2453131923_893107dfb3_o 

"Από αγάπη στο αδέκαστο κενό
από αλλοφροσύνη για ένα ξέφωτο
                                     θα περιπολούμε"                                                                        

Νίκος Καρούζος

2453131923_893107dfb3_o 

Αυθαιρεσίες!!!

Περισσεύσασες..

Digg This

20 responses to “Η αυθαιρεσία περίσσεψε

Subscribe to comments with RSS.

  1. νομιζω οτι ειναι δευτερα φυσις πλεον η αιθαιρεσια και αυτονοητη πια.δεν εχουμε ζησει χωρις αυτη ποτε…και απορω εγω που σου κανει και εντυπωση,,..καλημερα βεα

  2. K. Bεατρίκη είναι καλήτερο να αποφύγεις κάθε είδους αυθαιρεσία ακόμα και άν σου διαβεβαιώσουν χασοδίκες ότι δεν θα έχεις συνέπειες, το πρόβλημα θα είναι πρόβλημα και θα υπάρξη ασφαλώς αργά η γρήγορα αντίδραση.

    ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
  3. Καλημέρα σας!Κύριε Ρακοβίτη, τ\’αυθαίρετα των πράξεων και των λόγων είναι στην καθημερινότητά μας. Μια ματιά μόνο ρίξετε στα περιξ και θα τα δείτε, θα τ\’ακούστε, και σαν απάντηση σ\’αυτά..Πείτε μου, δεν ακούετε την σιωπή;Που\’ναι η αντίδραση;;;;Κι\’ όμως, τις συνέπειες των αυθαιρεσιών τις υφιστάμεθα, από τα μικρά τα της καθημερινότητας, ως τα μέγιστα, π\’αποβλέπουν στην κυριαρχία επί του διιαχρονικού..Μα, όμως, δεν τα ανέχομαι, ούτε, Σταμάτη μου, αν και τα βλέπω, αν και τα ακούω, αν και μου χτυπαν\’ την πόρτα μου καθημερινά, θα τα θεωρήσω δεύτερη φύση, θα τ\’αποδεχθώ ως αυτονόητα…Οχι!!!Δεν ξέρω γιατί..αν και συμβαίνει καθώς τα λες..πως είναι το αυθαίρετο της ανθρωπινης συμπεριφοράς παράλληλο προς την ζωή..Ναι, είναι. Μα, δεν παύει να με ξαφνιάζει.Περίεργο, έτσι;. Οσο και αν μεγαλώνω στα χρόνια, οι ανθρώποι με ξαφνιάζουνε..Και αντιδρώ, και φωνάζω και θυμώνω και στενοχωρούμαι και λυπούμαι..και σηκώνω και το σπαθί..Κι ούτε θα πάψω, γιατί δεν θέλω να πάψω!

    Βεατρίκη
  4. ΑΓΑΠΗΤΕ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ..Η ΣΩΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΙΟ ΤΗΣ ..ΜΑΘΕ ΛΟΙΠΩΝ …ΣΩΣΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ..ΠΕΣ..ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ

  5. αυθαιρεσία … ξεκινάει από την υπερβολική χρήση εξουσίας … θάλεγα κατάχρησηεκτός κι αν είναι ένδειξη διαταραγμένου μυαλού …βέβαια αυτά τα δύο δεν διαφέρουν και πολύ …

    Αλέξανδρος
  6. Κ. Βεατρίκη Α. και αγαπητέ TASOS GOULIS ακούω βλέπω και αντέδρασα, μα τώρα σιωπώ απογοητευμενος. Είναι λάθος να γενικεύομε και να γινόμαστε μιμητές. Μήν χάνετε την ελπίδα. Αντιλαμβάνομε την νεότητά σας και είστε απόλυτα δικαιολογημένοι.

    ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
  7. Κύριε Ρακοβίτη, πείτε μου σε σχέση με τα όσα αναφέρθηκαν από μένα, που την είδατε την γενίκευση, που την είδατε την μίμηση;Το οτι συμβαίνουν αυθαιρεσίες, είναι γεγονός, μα δε ωμίλησα μόνον γενικά, μίλησα γιαυτές που χτυπάν την πόρτα μου, μίλησα για κείνες τις αυθαίρτες πράξεις των ανθρώπων του γειτονικού μου περιβάλλονοτος. και σας λέω: Λέω στον αυθαιρετούντα, κάνε πέρα και αυτός όχι μόνον αρνείται, μα συνεχίζει την προσβολή και την παραβίαση του χώρου μου..Να κάνω πέρα; Και αν δεν έχω άλλον χώρον; Να ανεχθώ την τέτοια σε βάρος μου συμπεριφορά εν σιωπή ζώντας με την ελπίδα; Αυτό μου λέτε; Σας ερωτώ για να κατανοήσω την σκέψη σας.Η αντίδραση δεν είναι μόνον παθητική..Ναι , ξέρω παθητική αντίσταση έκανε ο Γκάντι και ενας λαός κοντά του..Ναι, μα ο Γκάντι ήτανε ένας και εδώ δεν είναι Ινδία..και οι καιροί και οι άνθρωποι τότε ήσαντε άλλοι.Η αντίδραση έχει πολλές μορφές, ανάλογα με την περίπτωση ,με το μέγεθος και την αξία του θιγομένου αγαθού, αναλόγως του προσώπου και της εξουσίας που κατα κατάχρηση επιχειρεί σε βάρος μου.. Και, γεγονός είναι οτι ζούμε σε μια χώρα που και Δικαστήρια έχει και Νόμους..κι αν χρειασθεί..Και αυτή η αντίδραση, ξέρετε, είναι μια μορφή υψώσεως του σπαθιού. Το σήκωμα της σπάθης δεν σημαίνει πάντοτε αυτογνώμονα ενέργεια, ούτε και αποτελεί πράξη μιμήσεως, αν εννοείτε αυτό.Αν όμως ελλείπει η έννομος τάξις, πιό γενικώτερα και θεωρητικώς μιλώντας τώρα, τότε τι; Δεν θα σηκώστε το σπαθί σας, αν το θιγόμενο αγαθό σας είναι ζωτικής σημασίας;; Σας ευχαριστώ για την συμμετοχή σας και την έκφραση των απόψεών σας και ας αντιλέγω μαζί σας., επιθυμώ να το γνωρίζετε αυτό.

    Βεατρίκη
  8. Είναι γεγονός ότι ο άνθρωπος αυτό που στερείται ή δεν βρίσκει στην περιοχή του τότε το αναζητά στην περιοχή του άλλου του διπλανού, εδώ ξεκινάει το πρόβλημα της απαίτησης της πλεονεξίας, της απληστίας, της εκμετάλευσης , και φυσικό επακόλουθο όλωνν αυτών την αυθαιρεσία.

    Βασίλης
  9. Καλημερα Βεατρικη μου

  10. Mε βάση την έκφραση θεωρησα αυθύπαρκτη την πρόθεση. Δεν ήθελα να προσβάλλω αλλά να προκάνω. Την καλημέρα μου.

    ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
  11. καλημερα Βεατρικη……πιστευω οτι αυθαιρετει οποιος περιοριζει την ελευθερια του αλλου….αυτος που θελει να εξουσιασει τον διπλανο του….με βαση τα δικα του θελω…

    ΓΕΩΡΓΙΑ
  12. Γειά σου Γεωργία μου. Ναι, είναι και αυτό που λες. Γενικώτερα η αυθαιρεσία έχει να κάνει με την άμεση ή και έμμεση προσβολή ή την παραβίαση των δικαιωμάτων του ή των άλλων. Βασικό δικαίωμα είναι και η ελευθερία ( πχ. της έκφρασης, της εκφοράς άποψης, του λόγου και αντίλογου, της κίνησης, της ύπαρξης ευρύτερα) Υπάρχουν τόσα δικαιώματα, όσες και οι παραβιάσεις τους λόγω αυθαιρεσιών.. (δικιαίωμα, στην ζωή, δικαίωμα στην τιμή και υπόληψη, δικαίωμα στην αξιοπρέπεια, δικαίωμα του συνδικαλίζεσθαι, το της ελευθεροτυπίας και ελευθερογνωμίας, δικαίωμα στην υγεία, στην στέγη, στην μόρφωση καί τόσα άλλα.. Για φαντάσου λοιπόν και το μέγεθος των μικρών, μεγάλων ή μεγίστων αυθαιρεσιών! Βασίλη μου, από την μια μεριά , ναι είναι θέμα στέρησης του ίδιου του αυθαιρετούντα, από την άλλη είναι θέμα αναγόμενο στην απληστία, ( πράγμα που σημαίνει έχω όσα χρειάζομαι αλλά δεν μου φτάνουν, θέλω κι\’ άλλα ή δεν θέλω νάχει κανείς άλλος, μόνον εγώ, παραδείγματος χάριν) Νομίζω. πως πίσω και από αυτό είναι η αδύρητος ανάγκη προς εξουσία.Η προβολή του : "Εγώ είμαι και άλλος κανείς, κάνω αυτό που μου γουστάρει, δεν υπολογίζω κανέναν, έτσι θέλω έτσι και κάνω..Κι ας σας πατάω, σας κάνω και χάρη¨" , ας πούμε

    Βεατρίκη
  13. ΕΡΩΤΗΣΗ…………ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΗΘΙΚΗΣ…..(οπου δεν αναγραφεται ουτε σε βιβλια..ουτε σε κανονες………)ΜΠΟΡΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ Η ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΗ ΗΘΙΚΗ?..ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΜΠΡΟΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ?……(πιστευω να καταλαβαινεις τι θελω να πω….δεν μπορω να σου δωσω να καταλαβεις καλυτερα αυτην την ωρα)…..ΥΓ….ΕΚΕΙ ..ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ………………ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ!!!!!καπως ετσι……..!!!!!………………ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΒΕΑΤΡΙΚΗ………(ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΕΙΣ ΛΕΩ……ΓΡΑΦΕΙΣ)

  14. ΟΧΙ,να αρνείσαι να ζεις με αυτήν!!!ΟΧΙ,να μην δεχεσαι να γινεσαι μέρος της!!!ΚΑΝΕΙΣ νοήμων και Ανθρωπος ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΕΤΑΙ!!!Γιατί τότε αλίμονό σε όλους μας….

  15. Φίλε μου 300, καλησπέραΝα προσπαθήσω μια διασαφήνιση στα όσα θέτεις; Για να κατανοήσω το ερώτημα, καλύτερα το επιχειρώ.Οι Κανόνες ( πιό ειδικά τα δικαιώματα τ\’άνθρώπινα) στους οποίους αναφέρθηκα, είναι δικαώματα που γεννήσανε τους Κανόνες εκείνους,, που αρχικά σε μορφή ηθών και εθίμων, αργότερα σε μορφή Συνταγματικών πράξεων και Νόμων, θεσπίστηκαν για να διεκολύνουν μια κατά το δυνατόν ισόρροπη σχέση μεταξύ των ανθρώπων μιας Κοινωνίας, ενός Κράτους κλ.π δηλαδή διέπουν ( σε συνδυασμό με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις) τις σχέσεις των μελών- ανθρώπων, ομάδων μεταξύ τους και μεταξύ αυτών και των Αρχόντων τους σε μια μια συγκροτημένη ευνομούμενη και πολιστισμένη Πολιτεία, καθώς λέγεται.Τώρα, θέτεις ενα ερώτημα αναφορικά με την σχέση μεταξύ ενός ατόμου, όπως λες (Μ\’ ανώτερη ηθική) και της κοινωνίας από την οποίαν περιβάλλεται αυτό, ως και την στάση της Κοινωνίας εναντι αυτού του ατόμου..Δεν ξέρω πως εννοείς τον άνθρωπο ως όντα ανώτερης ηθικής.. Δεν καταλαβαίνω εκείνο το " ανώτερη" Οσον για την ηθική, εκτιμώ οτι είναι μια έννοια που ο προσδιορισμός της ως προς την ουσία της διαμορφώνεται αλλιώς, ανάλογα με τον χρόνο, τον τόπο, τις ομάδες. Ο άνθρωπος, εκτιμώ, που έχει ήθος, αρχές, νού και συνείδηση των πραττομένων, μπορεί να έλθει σε σύγκρουση με την τρέχουσα ηθική της Κοινωνίας που τον περιβάλλει, όμως, πιστεύω, δεν θα παραβιάσει τα αληθή και πραγματικά δικαιώματα των αλλουνών, οχι για τους Νόμους ή την επαπειλούμενη ποινή των Κανόνων, μα γιατί ο Κανών του αυτός είναι εσωτερικός, δικός του- πως να το εκφράσω αλλιώς, δεν μούρχεταιΣαν λες στο υστερογραφό σου "Εκεί οι κανόνες που αναφέρεις είναι ανύπαρκτοι", τι εννοείς με το εκεί; Και, πες μου αναφέρεσαι στους περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων κανόνες; Οσο για το τι θα κάνει μια κοινωνία, που να ξέρω; Κομμάτι της είμαι, μα δεν είμαι εγώ η Κοινωνία

    Βεατρίκη
  16. Εντάξει, φίλε μουΜιλάς και αναφέρεσαι στην εσωτερική ηθική τάξη, όπως το λέω μέσα μου, ενός ανθρώπου. Είναι αυτά που προσδιώρισα πριν με τις έννοιες ήθος, Αρχές, Νού και Συνείδηση στην σκέψη και στην πράξη ενός ανθρώπου. Και αυτη η εσωτερική Ηθική υπερβαίνει τον χρόνο, τον τόπο, την Ομάδα. Είναι διαχρονική και οικουμενική, θάλεγα.. Δεν διαφοροποιούμαστε από τον Τομ- που δεν τον γνωρίζω..Ωνόμασα, όλο αυτό, ως Εσωτερικό Κανόνα, του εν λόγω ανθρώπου.. για δες. καλύτερα. Και, νομίζω, είσαι σε θέση από μόνος σου να απαντήσεις για σένα τον ίδιον, στο ερώτημά σου, αν και κατά πόσον οι Κανόνες στους οποίους αναφέρθηκα – για τους των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που καμμιά φορά προστευονται και ως Νόμοι Πολιτειών και Οργανισμών- ασχέτως επί μέρους διαφοροποιήσεων ή τηρήσεώς τους εννοώ- (αν) μπορούνε να ταιριάζουν ή και κατά πόσο σχετίζονται με την Εσωτερική Ηθική ενός ανθρώπου, κατά πως προσδιωρίσαμε ειδικώτερα. – Και ενα απαντητικό σχόλιο στην Μαρία μας που την καλησπερίζω.Μαράκι μου, με το να βγούμε έξω από τους Κόλπους αυτής της Κοινωνίας, επειδή μας απαγοητεύει και είναι αυτή που είναι, με το να την αρνηθούμε- νομίζεις οτι παύει και να υπάρχει;Αφ\’ης στιγμής μετέχεις, υφίστασαι, ανέχεσαι, διεκδικείς, αρνείσαι, συναλάσσεσαι, συνλειτουργείς,΄μέρος της είσαι.Ε, στο καλό μας, ας ενωθούνε τα μέρη τα καλά προς το θετικό γιατί το αλλοίμονο το πραγματικό, θάναι να βγούνε, αυτοί που δεν συμφωνάνε με αυτά τ\’ αυθαίρετα που γίνονται, εκτός κοινωνίας- παραιτούμενοι- και να αφήσουνε τους άλλους να κάνουνε το αυθαίρετο Κανόνα Ζωής!!.

    Βεατρίκη
  17. ΕΞΑΙΦΝΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ…

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ
  18. Η έννοια της ηθικής έχει άμεση αναφορά στις διαπροσωπικές σχέσεις και συγκεκριμένα στην προσωπική μας συμπεριφορά , τόσο στην εσωτερική όσο και στην εξωτερική.Το φυσικό περιεχόμενο της ηθικής μας προτρέπει προς το καλό και μας αποτρέπει από το κακό , με μία ΠΗΓΑΙΑ και αυθόρμητη κίνηση …….ως αποτέλεσμα του "προσωπικού" μας βιώματος της ηθικής.Εάν κάνουμε το λάθος και μπούμε στην διαδικασία της σκέψης : Το κάνω , δεν το κάνω , ή σε ποιά σελίδα του κώδικα καλής συμπεριφοράς βρίσκεται αυτή η περίπτωση, τότε είμαστε πολύ μακριά από τον εαυτό μας , είμαστε καλοί στην "ταυτότητα" αλλά όχι στο βίωμα.Είναι η περίπτωση που μαθαίνουμε το μάθημα της ηθικής "παπαγαλία" για να πάρουμε καλό βαθμό.Η ηθική δεν είναι εντολές και διατάγματα ούτε κώδικας συμπεριφοράς που οπωσδήποτε πρέπει να εκτελεί ο άνθρωπος για να μην πέσει ο ουρανός στο κεφάλι του.Η ηθική είναι αυτό το ίδιο το μεγαλείο της αγάπης , εμείς πήραμε την αγάπη από την λογική της καρδιάς και την τοποθετήσαμε στην λογική του μυαλού,……. είμαστε άξιοι της τύχης μας.Από εκεί και πέρα ο πλουραλισμός σε μία κοινωνία ανθρώπων αποτελεί βασικό στοιχείο αυτής χρησιμοποιώντας ο καθείς θεμιτά μέσα.

    Βασίλης
  19. Ετσι, έτσι Βασίλη μουΕίναι αυτό που ονομάζω εσωτερική ροή. Εκκινά από εντός και εκλύεται προς τα έξω. Ας πω εδώ πως, για μένα όπως το αντιλαμβάνομαι, η ρήση " Τα πάντα ρεί" εννοεί, κυρίως, αυτήν την εσώτερη ροή..και οχι μόνον, έτσι;. Και είναι διαρκής , και όπως τόπες δεν έχει χρεία συμβουλής των Κανόνων των Νόμων των ανθρώπων, χωρίς αυτό να σημαίνει και απαραίτητα εναντίωση σε αυτούς. Αλλά αυτό είναι θέμα ανθρώπου με την σχέση του με το εντός του και την διαπροσωπική του σχέση με τους άλλους, κυρίως. Δεν μπορώ να έχω τέτοια απαίτηση από τους άλλους. Εκείνο όμως, που έθιξα με αυτήν την καταχώρηση, και προσπάθησα να πω -είναι – πως στο καλό τους- ακόμη και αν δεν΄τόχουνε αυτό- το της εσωτερικής ηθικής- υπάρχουνε οι Κανόνες που θεσπίστηκαν από την Οργανωμένη Πολιτεία που οφείλουν να σεβασθούν. Και οτι η αυθαιρεσία σαν εκδήλωση μη συμμόρφωσης προς την οφειλόμενη δια την ισορροπία των πραγμάτων- εξωτερική στάση και συμπεριφορά, εναντι των άλλων – ως έλασσον- σε μια κοινωνία που μας περιβάλλει, είναι στάση και συμπεριφορά, που έναντι αυτής είναι χρεός μου- μιλώντας για τον εαυτόν μου τουλάχιστον- να αντιδράσωΓιατί, περίσσεψε η αυθαιρεσία, περίσσεψεΣ\’ευχαριστώ Βασίλη μου για την συνδρομή.Ηταν πολύτιμη…………..Επιμηθέα, Καλησπέρα. Νάσαι καλάΚαλό τριήμερο σε όλους σας!

    Βεατρίκη
  20. Συμφωνώ με όσα λες Βεατρίκη,δεν αντιλέγω-με όσα μου απαντάς–…Το θέμα είναι να εισαι ασυμβίβαστος με το νοσηρό κομμάτι της κοινωνίας..εκεί είναι η δυσκολία.Να μην υποτάσσεσαι!!Και πιστεύω ότι το υγιές κομμάτι της κοινωνίας δεν σε περιθωριοποιεί οταν σε βλέπει να αντιστεκεσαι, σε θαυμαζει ίσως,σε αντιμετωπίζει με..καχυποψία συχνά ,σκεφτεται να έρθει με το μερος σου..οι νοσηροί κι αυθαίρετοι θα σου δείξουν τα..δόντια τους γιατί γίνεσαι εμποδιο στο έργο τους,ενίοτε σε φοβούνται κιόλας..Σε καμμια περίπτωση δεν εννοούσα ότι πρέπει κανείς να αποχωρεί από το κοινωνικό σύνολο και το γίγνεσθαι..Μένει και παλεύει!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: