Αστραπόβροντα τον Αύγουστο


 Will-Dielenberg-6-Australia

         ‘Έτσι στα ξαφνικά, μετά από τόσο καιρό καλοκαιρίας, ο καιρός σήμερα τ’ απομεσήμερο άλλαξε. Ο ουρανός βάρυνε από σύγνεφα μολυβένια, ο αέρας δυνατός από μέρες, άλλαξε την χροιά του. Από στεγνός και ξηρός που ήτανε, του λίβα την ανασαμιά που είχε, έβαλε ψύχρα μέσα του και υγρασία. Και σπρώχνει τα νέφη του πάνω από την πόλη

        Η πόλη δεν πρόλαβε να προσαρμοσθεί στις άλλαγές. Οι τοίχοι των σπιτιών με το που δέχτηκαν το ψυχρό του αέρα απ’ έξω, ξέβρασαν την κρατημένη ζέστη τους μες στο σπίτι.

        Τα περιστέρια μαζωχτήκανε στην βεράντα πάλι. Το καναρίνι σώπασε. Στα δέντρα τα πουλιά κρυφτήκανε..Η μπουκαμβίλια παραδέρνεται με το γιασεμί κόντρα στον αέρα..γιόμισε το μπαλκόνι ασπρα και φούξια ανθάκια..Αρωμα βασιλικού ξεχύθηκε ένα γύρω..

       Ολα είναι σε αναμονή..Κι εγώ μαζί. Οι πρώτες σταγόνες δεν αργήσανε νάρθούνε..Μεγάλες και στρόγγυλες παρακαθήσανε με θορυβο στα πλατύφυλλα.Προς μεγάλη τους τέρψη!

        Τι προσμονή είναι αυτή που νοιώθω! Θα βγώ να χορέψω τον χορό της βροχής ν’αρχίσει να πέφτει..Ετσι θαρρώ! Ανοιξα τ’αυτιά μου..Κάπου άκουσα αστραπόβροντα..

        Σαν μακρυά νάναι , όμως. Μην και δε ‘ρθεί;

        Σα λύτρωση την περιμένω! Γύρισα και τόπα στην μάνα μου..

       – Αχ! της είπα..Μακάρι ν’ αρχίσει να βρέχει, να κρυώσει ο καιρός. Θα ξεπλυθεί ο τόπος απ΄την μαύρη σκόνη, θαρθεί καινούργια ανάσα, θα σταματήσει, ίσως, το κακό..Παράβρασε τούτος ο τόπος!

       Εκείνη με κοίταξε παραξενεμένη. Κι εγώ την περιμένω, μου είπε. Μακάρι ναρθεί..Μην την πάρουνε τα σύγνεφα και φύγει από δώ μοναχά..Ναρθεί για νάχουνε λάδι οι ελιές! Θάναι κακό αν δεν βρέξει. Φοβάμαι, θα στεγνώσει η γή..Δεν φτάνει το νερό..

       -Εσύ, με ρώτησε μετά, για ποιο κακό μιλάς;

      – Για τα φονικά, μιλάω, της είπα..

         Μπας και σταματήσουνε, μπας και φύγει το κακό. Αυτός  ο λίβας βγάζει πολλά στην επιφάνεια, κρατημένα πούσαντε μες στους βούρκους για καιρό. Τεντώνει τα νεύρα, βγαίνουν οι αρρώστειες της ψυχής στην φόρα. Οι ανθρώποι γίνονται καταστροφικοί, ξερνάνε το μένος τους, την οργή, τον θυμό τους και τον ξεσπάν’ ολούθε, σ΄οτι βρεθεί ομπρός στους..Μεγάλο κακό.

        Δεν άκουσες για την μάνα που’ πνιξε τα παιδιά της τα δυό, για την άλληνε που το σκότωσε το νιογέννητο, για τον άλλονε τον πενηντάρη που σκότωσε την γυναίκα του; Και χώρια τ’ άλλα, τα ακατονόμαστα, τα πιο φρικτά;

       Τόχει ο Αύγουστος, φαίνεται, μάνα..Είναι καυτός ο μήνας..Ανάγκη να ξεσπάσουνε, να εξατμισθούνε τα πάθη τ’ άρρωστα..Ναρθεί η βροχή και η ψύχρα του καιρού, μάνα, μπας και μαζωχτεί το κακό. Να περάσει ο Αύγουστος, να φύγει.

       Έπειτα, σώπασα. Ξέμεινα να κοιτάω τον ουρανό, να παρακαλώ αυτόν και τον άνεμο να μην διώξουν τα σύγνεφα της βροχής, παρα να τα στείλουνε εκεί που πρέπει, και Εκείνη την Παναγιά, να ξαναφέρει την σύνεση και το συγγνωστό στο νου, στον λογισμό και στις καρδιές..

-Αχ Παναγιά μου, μέρες που’ναι, βάλε το χέρι σου, να μην γίνει άλλο κακό. Οχι, άλλος σπαραγμός και θρήνος! Οχι άλλες εικόνες φρίκης και παιδιά να πληρώνουνε τις αμαρτίες των αλλουνών.

Αστα να ζήσουνε, Παναγιά μου!

Και, σου υπόσχομαι στην Χάρη Σου,

μια λαμπάδα από μένα..κι ο,τι θέλεις

Ακουσέ με Μεγαλόχαρη!

 

Παναγία 

 

 Δεν σου ζητώ πολλά, δεν σου ζητώ να φέρεις αγάπη στις ψυχές, πολύ θάτανε αυτό!.

Να, να βάλεις μόνον το χέρι σου, να κάνεις πέρα το Κακό!

Ν’ αφήσεις την ζωή στα παιδιά, έστω.. Είναι πολύ αυτό;

Σε σένα Δέσποινα π’αγάπησες πολύ και σου το σκοτώσανε το παιδί σου, το λέω

Ακουσέ με!!

 

14 thoughts on “Αστραπόβροντα τον Αύγουστο

  1. καλησπερα Βεατρικη μου…..στο τελος του το καλοκαιρι και φετος και εκαναν την εμφανιση τους κιωλας και τα πρωτα πρωτοβροχια……ειναι ομορφα ομως γιατι αγαλιαζουν την ψυχη μας, δροσιζουν τη σκεψη μας και το κορμι μας…..τωρα για το κακο εαν μπορει να το διωξει…..δε ξερω εαν μπορει…..καλα θα ηταν ομως…..Η Μεαγαλοχαρη Παναγια μας, κανει ο,τι μπορει πιστευω για να προστατευει τα παιδια της…..και ο ανθρωπος ομως πρεπει να κανει κατι και αυτος….καλο βραδυ να εχεις….φιλια….

    Μου αρέσει!

  2. Από μια καλησπέρα και από μενα στις Μαρίες μου τις δύο.Αχ! Μαρία μου, γιαυτή την δροσιά της σκέψης, λέω..γιαυτό τ\’αγκάλιασμα της ψυχής..Ναι, καλό είναι εμείς οι άνθρωποι να κάνουμε κάτι..Νάξερες τι δύναμη έχει η προσευχή , Μαρία μου!Πιστεύω στην προσευχή. Πιστεύω οτι εκλύεται ενέργεια μεγάλη απ\’αυτήν. Αν οι άνθρωποι προσευχόμασταν για το Καλό για την Ειρήνη και την γαλήνη της καρδιάς και της ψυχής, όλοι μας που την επιθυμούμε για μας τους ίδιους μα και για τους άλλους τους συναθρώπους μας, για φαντάσου τι δύναμη θετική πνοής θα πλανιότανε στον αέρα. Δεν μπορεί, θα δρόσιζε , θ\’αγκάλιαζε κι εκείνες των αλλουνών..ζΚι ο Κόσμος μας θα γινότανε καλύτερος. Αν..Λίγη πίστη μόνον

    Μου αρέσει!

  3. To πιο ανθρωπινο ιστολογιο που διαβασα σημερα!!!Ποσο χαιρομαι κοπελα μου!Επιτελους να νοιαστουμε και για κατι αλλο εκτος απο τον εαυτο μας.Μακαρι..μερες που\’ναι ..να εισαικουστει η προσευχη σου και να γινει προσευχη ολων μας.Δεν δταιει ο Αυγουστος αλλα ο κοσμος που τρελαθηκε απο τα αδιεξοδα που οδηγειται…Μακαρι!!!Μακαρι!!!Καλο βραδυ Βεατρικη μου,και να σαι καλα!

    Μου αρέσει!

  4. Όταν μια καθάρια ψυχή ορίζει το χέρι , το μελάνι ποτίζει τις λέξεις ψιθυριστά κραυγές της ψυχής προσεύχεται κεντώντας στο χαρτίευχές δυνατής αρχέγονης πίστηςπληγή του πόνου γίνεται,να νιώθει τον πόνοικέτιδα ταπεινή του Αυγούστουκι ανάθημα χρυσελεφάντινο στην Παναγιά προσφέρεται….Αμήν καλή μου Βεατρίκη..:)Καλό Ξημέρωμα σε όλους!!!

    Μου αρέσει!

  5. Καλημερα Βερονικα…..Υπεροχη γραφη κοριτσι μου!!!!την διαβασα και δευτερη…φορα για να την απολαυσω!!!πραγματι…ο Αυγουστος…εφερε τις πρωρες βροντες…αστραπες…και βροχουλες….Καθομουν προχθες το βραδυ..στην βεραντα μπυ…και απολαυμανα τις αστραπες…στο βαθος…της Ευβοιας…..Και ηρθε επειτα το μπουρινι….φερνοντας την μυρωδια της βρεγμενης…γης..και σε μενα…που ημουν τοσα χιλιομετρα μακρυα!!!Ευχομαι μια ομορφη μερα να εχεις!!!

    Μου αρέσει!

  6. Καλημέρα, την καλημέρα μου σ\’ όλους. Και μ\’ ομορφιές νάναι!Κι οσο και αν την προσμονούσα τη βροχή, χθες, δεν ήρθε. Ισως, λέω ίσως πήγε κεί που την έχουνε πιότερο ανάγκη..Και πότισε και δρόσισε..Μακάρι!Καλώς ώρισες στην παρέα μας Γιάννη Τρίφη! Καλοδεχούμενος!Πράγματι, η γραφή της Βερόνικας είναι μοναδική και ο, τι έγραψε με τιμά τόσο που δεν ξέρω αν στέκομαι αντάξια σε αυτό. Και τι όμορφα σαν έρχεται η μπόρα έτσι; Μ\’ αυτήν την ευωδιά της βρεγμένης γής!! Να ανοίγεις τα πνευμόνια, να μην την χορταίνεις!Ντόρα μου, με την ανοιχτή σου καρδιά, Βάσσω μου σ\’ανοίγω μια αγκαλιά, Σάκη μου, αχ με το Foul Scan σου! Παύλο μου σ\’ευχαριστώ.\’Όλους σας, σας ευχαριστώ. Και σας Μαρίες μου , μια καλημέρα από μένα για σας και σήμερα!Πιστεύω, συμμερίζεσθε, συμμεριζόμαστε… Ας βάλει το χέρι Της, λοιπόν.

    Μου αρέσει!

  7. Καλημέρα και από μένα Βεατρίκη μου!!!Όπως ακριβώς το γράφεις… ήρθε η βροχή και λες και πήρε μαζί της όλη τη βρωμιά και τ αρρωστημένα τα πάθη… 4 μέρες τώρα, το πρωί έχει ήλιο και ζέστη και το απόγευμα μαζεύει ξαφνικά μαύρα βαριά σύννεφα και βρέχει… Στη θάλασσα με βρήκε χθες το απόγευμα και έμεινα εκεί να με ξεπλύνει… απίστευτη αίσθηση!!!Η Παναγία να δώσει και να εισακούσει τις προσευχές σου!!!

    Μου αρέσει!

  8. Αγαπημένη μου Βεατρίκη! Καθυστερημένη βέβαια..λόγω διακοπών, αφενός, για άλλη μια φορά θέλω να σου πω το πόσο υπέροχα γράφεις, αφετέρου, μιλώντας για ψυχή και για παιδιά σου αντιγράφω εδώ ένα ποιηματάκι γραμμένο από ένα παιδί δημοτικού σχολείου [ελπίζοντας να μη φάω ξύλο από τον συγγραφέα….]Η Συνταγή της Ειρήνης [Έφη- 15/5/2003]Τι να κάνω, τι να κάνωέχω βαρεθεί πολύ.Τι να φιάξω, τι να φιάξω;Θέλω μια συνταγή.Όνομα θα την αφήσωνα διαλέξει μοναχήΗ Ειρήνη μου μιλάειπου φωτίζει όλη όλη τη γή.Τι να βάλω τώρα μέσαπολύ γάλα και γλυκάΜά και αγάπη και φροντίδαγια μεγάλους και παιδιά.Ωχ! μου έπεσε κατά λάθοςμέσα ο εγωισμόςγι΄ αυτό τώρα τελευταίαπόλεμο ακούω συχνάΜα έβαλα δικαιοσύνηκαλοσύνη και φιλιάκαι το μίγμα ωραίο να γίνειμε πολύ, πολύ χαρά.Έτσι απ΄ την ελευθερίατην αγάπη, τη φιλίατην αλήθεια τη χαράέφιαξα εγώ ειρήνηπου θα ζεί παντοτινά.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

