To “σκυλάδικο”   15 Σχόλια


Από ενα video του Πόντιου. Το παρακάτω, όμως,  επισημαίνω,

δεν είναι..ποντιακό!

green

           Απόγευμα φθινοπωριάτικο, σαν και τώρα, πριν κάμποσα χρόνια. Η παρέα –ένα ζευγαράκι και η κοινή τους φίλη, πίνανε αραχτοί τον καφέ τους στα υπαίθρια τραπεζάκια ενός καφέ στην άκρη μιας μεγάλης δεντρόφυτεμένης πλατείας κάπου στο κέντρο της πόλης..Γύρω τους κόσμος πολύς, κουβέντες ανάκατες και μυρωδιές του απόβροχου στον αέρα.

          Κάποια στιγμή κι ενώ η φίλη κοίταζε χαζεύοντας ένα γύρω, ο άντρας της παρέας γύρισε και της είπε:

-Ξέρεις, ακριβώς απέναντί μας, προς τα κεί που κοιτάς, είναι ένα σκυλάδικο. Ναι,  σε εκείνο το κτίριο, πίσω από το δεντρο

– Σκυλάδικο; Εδώ; Που ακριβώς;, ρώτησε  ξαφνιασμένη εκείνη

– Εκεί, στο ισόγειο, της έδειξε ο άντρας

Η φίλη κοίταξε καλά καλά το ισόγειο του απέναντι στην πλατεία κτηρίου. Δεν διέκρινε τίποτε. Ενα κλειστό οίκημα ήτανε.

-Μα αυτό είναι κλειστό από παντού! Ούτε προαύλιο δεν έχει!!  είπε όλη απορία η φίλη

Το ζευγάρι παραξενεμένο αντάλλαξε ματιές, μα πριν προλάβουν να την ρωτήσουν κάτι σχετικά, η φίλη τους συνέχισε:

– Καλά, πήγανε οι άνθρωποι κι ανοίξανε σκυλάδικο μες στο κέντρο της πόλης! Ακούς εκεί!  Θα σηκώνουν τον κόσμο ενα γύρω στο πόδι. Τόση φασαρία! Πως και τους δώσανε την άδεια;

– Ελα, ντε! απάντησε συμφωνώντας, με μια φωνή το ζευγάρι

– Μες στο κέντρο της πόλης οι αθεόφοβοι, δίπλα στο σχολείο. Τόνισε ο άντρας. Σκέψου τι μέσον είχανε και τους την δώσανε την άδεια!  Και, ξέρεις, γίνεται ο χαμός εκεί μέσα!

         Η φίλη παρέμενε σιωπηλή και παρατηρούσε το οίκημα με προσοχή.

-Πάντως, σχολίασε με απορία, δεν ακούγεται τίποτε. Ησυχία ακούω

– Ε! τώρα, είπε ο άντρας, είναι νωρίς. Τα βράδυα να ακούσεις! Τότε γίνεται το “ελα να δείς”

– Και πως μπορούν’ και τα κρατάνε ακόμη ήσυχα μέχρι το βράδυ;

– Ποιά ; ρώτησε ο άντρας

– Τα σκυλιά, είπε η κοπέλλα. Δεν ακούω γαυγίσματα! 

Το ζευγάρι έμεινε να την κοιτάζει άφωνο κι εκείνη βλέποντάς τους έτσι απορημένους , ρώτησε το τελευταίο:

– Καλά, σκυλάδικο δεν μου είπατε οτι είναι;

goofy

 

Για την ατμόσφαιρα…

 

 

Τι σου κάνει , όμως , ένας συνδυασμός σαν και αυτός ε;;;

green

Σημείωση: Στην πηγή για πολλά περισσότερα για όσους ενδιαφέρονται  για το :

Πως πήραν την ονομασία τους τα σκυλάδικα

Εδώ, μόνον δύο εκδοχές για την ονομασία “σκυλάδικο”, όπως αντιγράφω από το παραπάνω μπλόγκ “ Σκυλάδικο” του “Αδιόρθωτου”:

1) “Πριν χρόνια, επί εποχης Καζαντζίδη, Μπιθικώτση, Ζαμπέτα, τα λαικά μαγαζιά ηταν στις Τζιτζιφιές, και μαλιστα υπαιθρια τους καλοκαιρινους μήνες. Μέχρι τοτε προσέφεραν μόνο ποτό,το οποιό ομως ηταν σε διατίμηση και δεν μπορούσαν να βάλουν την τιμή οσο ήθελαν.Έτσι σκεφτήκαν να βάλουν και φαγητό,υποχρεωτικά,ετσι ώστε να μπορουν να χρεωνουν παραπανω. Έβαλαν λοιπον μοσχάρι βραστό,το οποίο δεν τρωγόταν ακομα και αν το μάσαγες 100 ωρες.Έτσι οι πελάτες με το που τους σέρβιραν το πάσαραν στα αδέσποτα σκυλιά,που μαζευόντουσαν απο την μυρωδια.Έτσι στα λαικά μαγαζιά της εποχης μαζευόντουσαν παρα πολλα σκυλια και ετσι ονομαστηκαν σκυλάδικα. Mάλιστα οσο πιο πολλα σκυλια μαζευόντουσαν σημαινε οτι το μαγαζι εχει πολυ κοσμο και πάει καλα”

2) “Άλλη μια πηγή λέει οτι την εποχή εκείνη (δεκαετία 70) η τραγουδιάρα κατα την έναρξη του προγράμματος άρχιζε σε συνεννόηση με την ορχήστρα να λεει όλα τα τότε καινούρια κομμάτια – αλλά και κανένα παλιό ανάμεσα – τόσο γρήγορα, μα τόσο γρήγορα, που σχεδόν δεν μπορεί να αναπνεύσει. Αυτό το αναπνευστικό πρόβλημα οδηγεί σ’ αυτές τις παύσεις στο λαχάνιασμα και στο λυγμό που θυμίζουν γαύγισμα σκύλου. Έτσι οι καλλιτέχνες μετατρέπονται σε σκυλιά που γαβγίζουν για να κερδίσουν τον επιούσιο. Μετά το γαύγισμα πάλι κυλάνε με ταχύτητα τα τραγούδια και μόλις φθάνουν στο τραγούδι που αρέσει στο πελάτη γιατί φαίνεται να σπάει περισσότερα πιάτα και να πετάει περισσότερα γαρύφαλλα τότε ο ρυθμός μειώνεται και προσπαθούν να το τραγουδήσουν στο σωστό του χρόνο ώστε να του δώσουν την ευκαιρία να …ξοδέψει”

Υπάρχουν και άλλα…

Καλό Σαββατοκύριακοο!duck

15 responses to “To “σκυλάδικο”

Subscribe to comments with RSS.

  1. ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΗΝ ΚΟΥΤΑΜΑΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ!!!!!!!ΕΙΜΑΙ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΥΠΝΑΔΑ ΤΗΣ ΟΜΩΣ!!!!!!!: )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))): )))))))))))))))))))))))))))))..ΔΕ ΧΟΡΤΑΣΕΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ?..ΧΑΙΡΕ Β..

  2. καλησπερα Βεατρικη μου…. :)))))εχουν κσι αυτα την ομορφια τους μερικες φορες,……οπως και να ξεκινησαν…..ενα ομορφο σαββατοκυριακο να εχεις και εσυ……καλο βραδυ… 🙂

  3. Βλέπω διάθεση για μπουζούκια και σπασίματα απόψε! Έχω χάσει επεισόδια???????Άντε καλά να τα περάσεις όπου κι αν πας!!! Φιλάκια!!!

  4. Εγώ τραγούδαγαΕγώ τραγούδαγα τα βράδια στα σκυλάδικασ\’ ένα χαμόγελο κρυμμένη και πουλούσαμία καρδιά μικρού παιδιού και άδικαμες τα σκοτάδια λίγο φως αναζητούσα.Μικρός ο κόσμος μου, στα μέτρα μου ασήμαντοςπως να γεννήσει η μιζέρια ένα θαύμαμια λεπτομέρεια μονάχα εγώ του σύμπαντοςμια υποχρέωση η ζωή μου κι ένα τάμαΣ\’ ένα υπόγειο της Βάθης κλαριτζίδικομ\’ ένα γαρύφαλλο στ\’ αυτί καρικατούραμισοτοιχία να βρωμάει το σουβλατζίδικοκαι η πελατεία ξαπλωμένη απ\’ τη μαστούραμισοτοιχία να βρωμάει το σουβλατζίδικοκαι η πελατεία ξαπλωμένη απ\’ τη μαστούραΚι εσύ να βλέπεις γραφικά τα δυστυχήματαέτσι σε έχει μάθει ο καιρός σουδημιουργείς προκάτ παραστρατήματακαι εμπειρία μεταφράζεις το φρικιό σουδημιουργείς προκάτ παραστρατήματακαι εμπειρία μεταφράζεις το φρικιό σουΕγώ τραγούδαγα τα βράδια στα σκυλάδικασ\’ ένα χαμόγελο κρυμμένη και πουλούσαμια καρδιά μικρού παιδιού και άδικαμες τα σκοτάδια λίγο φως αναζητούσαμια καρδιά μικρού παιδιού και άδικαμες τα σκοτάδια λίγο φως αναζητούσα Ελένη Βιτάλη ^http://www.youtube.com/watch?v=LeAwdMvUw5IΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ….. Βεατρίκη μου

  5. Εδώ και χρόνια ξέρω ότι ονομάστηκαν τα μαγαζιά σκυλάδικα γιατί πολύ απλά οι τραγουδιστές ΔΕΝ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΑΝ αλλά ΑΠΛΑ ΓΑΥΓΙΖΑΝ και αφού οι περισσότεροι στα μαγαζιά αυτά ήταν για τα μπάζα… ΚΑΤΩ ΤΑ ΜΠΑΖΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΑ.Τι σου έφταιξε τι τραγούδι και επέλεξες την ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ερμηνεία;;;;;;;Είπαμε σκυλάδικα… αλλά θα προτιμούσα από τον τραγουδιστή κάποιο τραγούδι που να του ταιριάζει.ΚΑΛΗΜΕΡΑαααααααΑΑΑΑΑΑΑΑ

    Γιώργης
  6. Με τον πικρό καφέ μου …και με την πολύ καλή αναφορά σου …στο λαϊκό μας έντεχνο … [όπως το ονομάζουμε]τραγούδι …Αφιερώνω πρώτα σε Σένα …και μετά σε όλα σου τα φιλαράκια …κάποια λαϊκά έντεχνα …αστυνομικό …http://www.youtube.com/watch?v=-ZF51Ak7taAτο κλάμα …http://www.youtube.com/watch?v=KQpfRH3_ix8http://www.youtube.com/watch?v=ZYKnjrXzphMαρκετά τον κλάψαμε …http://www.youtube.com/watch?v=e-4v_CMirukγια κλωνοποίηση …http://www.youtube.com/watch?v=ABS-LaY–1Aγια μ…..ς …[είδες δεν είπα την λέξη ] …αυτός την τραγουδά …http://www.youtube.com/watch?v=2R0Grc7xPJgγια δίαιτα …ΤΟ ΑΣΜΑ …http://www.youtube.com/watch?v=JAYh4mRj2Pwεσύ φταις που με έκανες φίλο σου …“D”

  7. Καλημέρα σ\’ όλους! Σαββατο πρωι σήμερα και κρατάω από τα βραδυνά!Σάκη μου, θα κατάλαβες ίσως οτι η φίλη στην ιστορία είναι η αφεντιά μου.. Κάνω τέτοια μικρά " θαύματα\’ συχνά πυκνά! Και γελάει ο κάθε πικραμένος και εγώ μαζί..λίγο μετά! Οταν το πάρω είδηση, το μαργαριτάρι μου, επιτέλους! Μέχρι και χτες το βράδυ αργά, τόκανα σε ένα νυχτερινό κλαμπ που πήγα, το τελευταίο μου για χθες, δηλαδή!Ασε το άλλο! Χθες που λέτε, σαν έγραφα την καταχώρηση, έψαχνα να βρώ ένα σκυλοτράγουδο. Νάναι τούτο, ναναι εκείνο; αναρωτιόμουνα. Φτου και δεν τοξερα το είδος!Τηλεφωνώ, οπότε, σε ενα φίλο μου: ΣΟΣ του λέω. Πες μου ενα σκυλοτραγουδο. Οάνθρωπος ωδηγούσε κείνη την ώρα και κοντεψε να του φύγει το τιμόνι. Του εξήγησα στα γρήγορα. Κάτσε να κάνω στην άκρη το αυτοκίνητο , μου λέει" Ιστορία μου, αμαρτία μου" ,το πρώτο που μου είπε-Τι λές μωρέ; του φώναξα! Αυτό είναι σκυλοτράγουδο; Ηταν σκυλάς ο συγχωρεμένος ο Παπανδρέου; Εδώ, ολη η Ελλάδα, σε πανελλήνιο δίκτυο τον παρακολουθούσε να χορεύει την ζεμπεκιά με την Λιάνη στο γόνατο (που λέει ο λόγος, δηλαδή, αφου αφ\’ υψηλού τον κοίταζε, θυμάμαι), σε ιδιωτική, βέβαια, αφιερωματική βραδυά στο Καστρί της μεγάλης συγχωρεμένης τραγουδίστριας. -Αστο αυτό, μην το πιάνεις! Πες άλλο τραγούδι,! Ακούς εκεί σκυλοτράγουδο το \’ Ιστορία μου αμαρτία μου" Και δόσ του να λέει ο ΄\’ανθρωπος τραγούδια, δόστου εγώ να αντιτείνω, μέχρι που το κλείσαμε ακάρπως το τηλεφώνημα… για να ρθεί από δω να το συνεχίσουμε το ψάξιμο δια ζώσης..οπότε και μετά ταύτα καταλήξαμε, ξεκούρδιστοι από τα γέλια, στο γειτονικό κλαμπάκι! Και λέω ξεκούρδιστοι από τα γέλια, γιατί στο μεταξύ, προκειμένου να επιμορφωθώ, είχα βάλει στο ψαχτήρι την λέξη σκυλάδικο και ανακάλυψα την παρακάτω σελίδα:http://kazani.gr/2008/09/22/skyladika.html (προσοχή: η σελίδα είναι ακαταλληλη δι\’ ανηλίκους λόγω του περιεχομένου των στίχων των ασμάτων!!!) ΧιχιχιχιιχιΦίλε μου, Ντόμιναντ, με τον πικρό τον καφέ σου μούφτειαξες το κέφι σαββατιάτοπρωινιάτικα! Τι καλά που σ\’εκανα φίλο μου! Που τα βρήκες όλα τους, άτιμο πλάσμα, μου λες; Τόση ώρα έψαχνα ψες! Τ\’ακουσα όλα τους!!Εκείνο με τον Τζειμς Μπόντ, ασε εκείνα τα δυο με το " αγαπάτε τους σκύλους" , αμ εκείνο με τα ντόρτια που μου θύμισε την εκπαίδευση μου στο τάβλι στα φοιτητικά!!!, Ασε εκείνο με τον μακαρίτη. Την σβαστικα, καλέ, που την βρήκανε να την συσχετίσουν!!)Οσο για το έσχατο- κείνο με τον γιαουρτά- ξέμεινα με το σχόλιο στο γιουτούμπ ( εκείνο που λέει για το υλικό που χτίζονται οι Παρθενώνες!!!) Προς γνωσιν και δια τας εννόμους συνεπείας, που λένε…Αχ Βασσω μου, αν τα είδες τα παραπάνω, στο μεταξύ, θα κατάλαβες γιατί αυτό το υπέροχο τραγούδι της Βιτάλη με την κρουσταλλένια την φωνή , ουδεμίαν σχέσιν έχει με τα σκυλάδικα! Τώρα επιμορφώθηκα στο είδος, βλέπεις!και, Γιώργη μου, θα με κατανοείς τώρα και μετά ταύτα, φαντάζομαι, για τις μουσικές επιλογές στην καταχώρηση!Βιβή μου, σε ένα μάλλον κουλτουριάρικο κλάμπ, κατέληξα χτές! Ποικίλλη στοά ονομάζεται, ένα μήνα έχει ανοίξει τώρα. Θα πάμε και μαζί! Μην με ακούσεις μοναχά να το λέω μπικίνι στοά, γιατί έτσι τα μπερδεψα χτες και μίλαγα για το σημαίνον της έκρηξης και έψαχνα να βρώ την σχέση!!! (από τις νήσους Μπικίνι, όπου οι δοκιμές της ατομικής βόμβας…ξέρεις τώρα!)

    Βεατρίκη
  8. Καλή σου μέρα Βεατρίκη. Σκυλάδικα, υπήρξαν πάμπολλα άσματα με όλα τα παρελκόμενά τους βεβαίως – αοιδούς και αηδούς, μαγαζιά, κλπ…- τα οποία όμως, ενίοτε είχαν κάτι το αυθεντικό, κυρίως ως προς το κέφι που απλόχερα μοίραζαν. Αντίθετα, εις την σήμερον -και εκφράζω μια καθαρά υποκειμενική μου άποψη…-, είναι πλείστα τα άσματα και αντιστοίχως πλείστοι οι αηδοί τους (αμφοτέρων των φύλων), που σημειώνουν ασύλληπτες επιτυχίες, είτε λόγω μάρκετιγκ είτε λόγω του ότι εκφράζουν το πραγματικό επίπεδό μας. Η … Νατάσα (Θεοδωρίδου) επί παραδείγματι, εν είδει "ποιοτικής" τραγουδιάρας, ταλαιπωρεί το ελληνικό τραγούδι, απολαμβάνοντας ταυτοχρόνως, την αμέριστη αποδοχή – και τα αντίστοιχα αντίτιμα… Τώρα, όσον αφορά το "Ιστορία μου Αμαρτία μου", μην ξανακούσω ότι κατατάσεται στο ανωτέρω είδος ! Η συγχωρεμένη υπήρξε μία ασύλληπτη φωνή και ως άνθρωπος των παθών, κατάφερε να συνδέσει πολλά τραγούδια της, με την έκφραση του καημού του Έλληνα. Όσο για το χορό του Ανδρέα… Υπήρξε απλά, από τους πιο γνήσιους χορούς ανδρός… Να είσαι καλά φίλη Βεατρίκη. Και να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο…

  9. Αιολέ μου, καλημέρα και σε σένα!Συμφωνώ, επικροτώ και επαυξάνω! Εδώ, ολόκληρη φασαρία έκανα χτές για το "ιστορία μου, μαρτία μου\’ Δεν πήγε στράφι!Μαράκι μου, από εκπλήξεις, αλλο πράγμα. Ετσι μου λένε, δηλαδή!

    Βεατρίκη
  10. όσο ζω μαθαίνω …. και σ ευχαριστώ γι αυτόκαλή συνέχεια

    Αλέξανδρος
  11. Χ.Μ. ΙΣΩΣ ΝΑ ΠΗΡΑΝ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΑ ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ ….!!!ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ….ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ….Μαζι μιλαμε… χωρια καταλαβαινουμε!

  12. ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ. Υπάρχουν πραγματικά σκυλοτράγουδα όπως πχ κάποτε το "ή αλλάζεις χαρακτήρα ή πετάς τον αναπτήρα" και άλλες πολλές αηδίες.Το "ιστορία μου αμαρτία μου" καθώς και μία πληθώρα τραγουδιών γνωστών ως καψουροτράγουδων απλά αποτελούσα τα τραγούδια τα οποία έλεγαν γαυγίζοντας κάποιες κυρίες οι οποίες με βάση μόνο την ομορφιά τους εκείνα τα χρόνια βρίσκονταν στην πίστα ως ΑΛΗΘΙΝΑ ΜΠΑΖΑ και αφού τα τραγούδια έχαναν κάθε ομορφιά με αποτέλεσμα να δυασύρονται τελικά από τους ψευτοκουλτουριάρηδες που το πρωΐ ήταν με την ποιοτική μουσική και το βράδυ χόρευαν τσιφτετέλια πάνω στα τραπέζια ή έσπαζαν πιάτα κάποτε.Αυτά τα λίγα και ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ τα έργα ΕΡΩΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ και ΤΕΧΝΗΣ επίσης που λέχθηκαν από Τζένη Βάνου ή Πίτσα Παπαδοπούλου που ακόμη και σήμερα ΛΑΜΠΟΥΝ σε όποια εκπομπη και αν εμφανίζονται τηλεοπτικά.

    Γιώργης
  13. χαχαχα καλο!!! και πλυ ενδιαφερον το δευτερο μερος! δεν το ηξερα αυτο!!!καλο σκ Βεατρικη μου! φιλακια πολλα!

  14. Αυτό το αναπνευστικό πρόβλημα οδηγεί σ’ αυτές τις παύσεις στο λαχάνιασμα και στο λυγμό που θυμίζουν γαύγισμα σκύλου. Έτσι οι καλλιτέχνες μετατρέπονται σε σκυλιά που γαβγίζουν για να κερδίσουν τον επιούσιο. Τι μου θύμισες τώρα!!!χχαχαχαχαχα

  15. ή αλλάζεις χαρχτήρα και πετάς τον αναπτήρα, ποιός το λέει ρε παιδιά?

Σχολιάστε

