Ο αναζητητής της Γνώσης


«Η καλυμμένη εικόνα στη Σαΐδα»

blu

 Ένας νεαρός, που η φλογερή της γνώσης δίψα
τον έσπρωξε στην Σάιδα της Αιγύπτου, των ιερέων
να εκμάθει την απόκρυφη σοφία, είχε εν τάχει
διέλθει ήδη κάποιο στάδιο μ’ έναν νου εύστροφο∙
Μα όλο και πιο μακριά τον τράβαγε ο πόθος του της έρευνας
κι όλο και πιο δύσκολα κατεύναζε ο Ιεροφάντης
τον ανυπόμονο φιλόδοξο.

«Τί έχω άραγε, τα πάντα εάν δεν έχω;» έλεγε ο νέος.
«Μήπως υπάρχει εδώ ένα πιο λίγο κι ένα πιότερο;
Είν’ η Αλήθεια σου, όπως και η ευτυχία για τις αισθήσεις,
Μονάχα ένα άθροισμα, που μεγαλύτερο, μικρότερο
Μπορείς να το κατέχεις και ωστόσο το κατέχεις;
Δεν είναι μία και μοναδική αυτή, αχώριστη;
Βγάλε έναν ήχο από μία αρμονία,
Βγάλε ένα χρώμα απ’ το ουράνιο τόξο,
Κι όλα όσα θα σου μένουν ένα τίποτα είναι, αφού
Το ωραίο όλον λειψό θα ‘ναι σε ήχους και χρώματα».
Μιλώντας έτσι κάποτε, στεκόντουσαν
ακίνητοι σε μιαν απόμερη ροτόντα,
όπου μια καλυμμένη εικόνα, γιγαντιαίου μεγέθους,
το βλέμμα του νεανία τράβηξε. Απορημένος
τον οδηγό του κοίταξε και είπε:
«Τί είναι αυτό
Που κρύβεται πίσω από τούτο το πέπλο;»
«
Η Αλήθεια»,
ήταν η απάντηση. «Πώς!» κράζει εκείνος,
«Για την Αλήθεια εγώ πασχίζω μόνος και αυτή
είν’ ακριβώς κάτι που κρύβουν από μένα;»

«Αποκαλύπτεται απ’ την ίδια τη θεότητα» αποκρίθηκε
ο Ιεροφάντης. «Κανείς θνητός, λέει αυτή
,
δεν το κουνά το πέπλο αυτό, ώσπου η ίδια εγώ να το σηκώσω.
Και όποιος με ανεξάγνιστο, ένοχο χέρι,
Το άγιο, το απαγορευμένο αυτό πρωτύτερα σηκώσει.
Εκείνος,
λέει η θεότης»«Λοιπόν;»

«Εκείνος την Αλήθεια θα την δει.»
Ένας παράξενος χρησμός!
Ούτε κι εσύ ο ίδιος
Το πέπλο αυτό δεν το έχεις σηκώσει;
«Εγώ; Φυσικά και όχι! Και ούτε ποτέ μου το προσπάθησα.»

“Δεν το καταλαβαίνω αυτό. Όταν απ’ την Αλήθεια
Μόνο ετούτο το λεπτό το πέπλο με χωρίζει – »
«Και ένας νόμος»,
τον διακόπτει ο οδηγός του.
«Βαρύτερο, γιε μου, από όσο εσύ νομίζεις
Είναι ετούτο το λεπτό υφαντό- για το δικό σου χέρι
Ναι μεν είν’ ελαφρό, όμως ασήκωτο για τη συνείδησή σου.»
Ο νεαρός πήγε στο σπίτι του γεμάτος σκέψεις∙
Της γνώσεως ο διακαής πόθος του κλέβει
τον ύπνο του, στριφογυρνά όλο θέρμη στο κρεβάτι,
και γύρω στα μεσάνυχτα σηκώνεται. Στον ναό
τον οδηγεί αθέλητα το δειλιασμένο βήμα.
Εύκολο ήταν γι’ αυτόν στον τοίχο του να σκαρφαλώσει,
και στης ροτόντας το εσωτερικό καταμεσίς
φέρνει ένα πήδημα πιο θαρραλέο τον τολμητία.

blu 
Στέκεται τώρα εδώ, κι ολόφριχτη τον περιβάλλει
κεί ολομόναχον μια σιωπή δίχως ίχνη ζωής,
που η υπόκωφη μονάχα των βημάτων του ηχώ
μέσα στις μυστικές, θολωτές κρύπτες διακόπτει.
Από ψηλά μέσω του ανοίγματος του θόλου ρίχνει
η Σελήνη την ωχρή, αργυρογάλαζή της λάμψη,
και φοβερή, όπως ένας παριστάμενος θεός,
λάμπει, ανάμεσα στου θόλου τα σκοτάδια,
μες στο μακρύ της πέπλο, η μορφή.
Προχωρά κατά πάνω της αυτός με βήμα αβέβαιο•
Μόλις το χέρι το ασεβές την ιερή πάει ν’ αγγίξει εικόνα,
τότε τινάζεται καυτά ριγώντας σ’ όλο το κορμί του
και τον πετά αυτόν μακριά ένα αθώρητο χέρι.

Auguste_Puttemans_Isis_2

 «Ω δυστυχή, τι πας να κάνεις;» του φωνάζει έτσι
βαθιά εντός του μία συγκρατητική φωνή.
«Να δοκιμάσεις το πανίερον εσύ σκοπεύεις;
Κανείς θνητός, είπε το στόμα εκείνο που ‘δωσε χρησμό,
Το πέπλο αυτό δεν το κουνά, ώσπου η ίδια εγώ να το σηκώσω
.
Όμως δεν πρόσθεσε το ίδιο στόμα και αυτό:
Όποιος το πέπλο αυτό σηκώσει, την Αλήθεια μέλλει να την δει;
Ας είναι πίσω του ό,τι θέλει! Εγώ θα το σηκώσω.
(Με δυνατή κράζει φωνή) Θέλω να την δω!»
«Να την δω!»
Του αντηχεί μετά μακρά, χλευαστική η ηχώ.

 blu
Αυτά λέει και τραβά το πέπλο.
«Λοιπόν,» θα με ρωτήσετε,
«και τί του εμφανίστηκε εδώ;»
Δεν το γνωρίζω. Αναίσθητον κι ωχρό
τον βρήκανε οι ιερείς την άλλη μέρα
κάτω στης Ίσιδος το βάθρο ξαπλωμένον.
Τι εκεί πέρα είδε κι έμαθε
ποτέ η γλώσσα του δεν το αποκάλυψε. Για πάντα
η ιλαρότητα απ’ την ζωή του εχάθη•
Τον τράβηξε θλίψη βαθιά σε πρώιμο τάφο.
«Αλί σ’ αυτόν»
τα προειδοποιητικά του ήταν λόγια,
όταν τον πίεζε κανείς πάνω σ’ αυτό με ερωτήσεις,
«Αλί σ’ αυτόν, που στην Αλήθεια φτάνει μ’ ενοχή•

γιρλάντα 1

Ευχάριστη ποτέ δεν θα του είναι εκείνη.»

blu

Είναι ένα ποίημα του Γερμανού ποιητή, Θεατρικού συγγραφέως και ιστορικού Johann Christoph Friedrich von Schiller (1759-1805) από την ποιητική του συλλογή “ Μπαλάντες και άλλα ποιήματα”

Μετάφραση: Κυριάκου Γ. Σέμελη, Αθήνα 2005

Οι τονισμοί των διαλόγων- δικοί μουblu

 

23 σκέψεις σχετικά με το “Ο αναζητητής της Γνώσης

  1. Θα το διαβάσω αύριο..!..Καλό Βράδυ Βεατρίκη..καιΚαλή Ημέρα..(να προσέχεις στα βουνά,έχει καλικαντζάρια,δεν είναι πόλη τα βουνά.Το Νού σου.ΔΕΝ προειδοποιεί η φύση..) : )

    Μου αρέσει!

  2. δεν το ειχα διαβασει ολο, ομως μου ειναι γνωστο σαν ποιημα & νομιζω πως ολοι ταυτιζομαστε μαζι τουςΚραταω την τελευταια προταση για να την παραλληλισω και με την αληθεια και με τη ζωη και με τη γυναικα και πολλα αλλα: "Ευχάριστη ποτέ δε θα του είναι εκείνη" λεει πολλα αυτο :[

    Μου αρέσει!

  3. Καλημέρα καλή μου.Εντυπωσιακό κείμενο με πολύ όμορφες αληγορίες οι οποίες είναι δύσκολο να γίνουν κατανοητές στους πολλούς. ΘΑ ήθελα κάποια στιγμή να το αναλύσω για να εξηγήσω πως αντιλαμβάνομαι εγώ τις σχετικές αλληγορίες, αλλά αυτό χρήζει χρόνο που ΔΕΝ ΕΧΩ.Δεν είχα χρόνο και δεν βρήκα τρόπους για να κελέσω πολλούς από εσάς ομάδα φιλοσοφικών συζητήσεων με θέματα αγάπης. Πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα θα τα καταφέρω και θα μετέχεται.Θυμάμαι κάποτε είχαμε κάποιες μικρές αναφορές περί αγάπης αλλά σημαντικές στην ομάδα "Τα παπάκια" όπου εκείνο το διάστημα είχαμε επικοδομητικές συζητήσεις. Έχω διαγραφεί από τις παλιές ομάδες την ημέρα που εκκένωσα τα πάντα και ενώ ήμουν σχεδόν έτοιμος να εγκαταλείψω τους χώρους ΟΡΙΣΤΙΚΑ.Να με συμπαθάς που δεν σε κάλεσα ακόμη αν και θα ήθελα να είσαι από τις πρώτες μου επιλογές.ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

    Μου αρέσει!

  4. «Αλί σ\’ αυτόν, που στην Αλήθεια φτάνει μ\’ ενοχή. Ευχάριστη ποτέ δεν θα του είναι εκείνη.» Eίναι η φράση, που τα κλείνει όλα μέσα της…Υπέροχη καταχώρηση. Με ένα πολύ αγαπημένο μου θέμα : την αρχαία Αίγυπτο. Ευχαριστώ πολύ Βεατρίκη. Καλό απόγευμα να έχεις…

    Μου αρέσει!

  5. Και θα ρωτήσω εγώ τώρα… ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ τι εννοεί ο καλιτέχνης με την φράση: «Αλί σ\’ αυτόν, που στην Αλήθεια φτάνει μ\’ ενοχή. Ευχάριστη ποτέ δεν θα του είναι εκείνη.» Μία εξήγηση από το άτομο Αίολος θα μου είναι αρκετή… γιατί εύκολο είναι να δείχνει κάποιος ότι καταλαβαίνει… ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ τι είναι αυτό που καταλαβαίνει;;;;;;;;

    Μου αρέσει!

  6. Καλησπέρα σ\’ όλους σας!Το ποίημα αυτό του Σίλλερ, είναι αλήθεια, πως με γοήτεψε, με κέντρισε, με προβληματισε και με ενέβαλε σε σκεψεις. Πολλές οι έννοιες , ποικιλλόμορφες στην σημασιολογία τους η καθε μιά, ενοιωσα πως εκαλούμην να δώ, να έχω θέαση από διάφορες μεριές, πλέον αυτής του δημιουργού του, του Ποιητή, δηλαδή..Ο τρόπος που θα αντιληφθεί, που θα ερμηνεύσει κανείς το ποίημα , πιστεύω, έχει να κάνει κατά πολύ από την θέαση που είχε σε αυτό, από την ή τις όποιες μεριές που το "είδε" Και δεν θά εχει την πλήρη εικόνα της Αλήθειας του ποιήματος , πιστεύω. Της δικιάς του αλήθειας ως προς αυτό, ίσως ναι.Ο ήρωας της ιστορίας, αυτήν αναζητούσε, την αλήθεια του! Ετσι αναφέρει στην κουβέντα του με τον Ιεροφάντη. Αυτήν αναζητούσε εναγωνίως να γνωρίσει . Ως Γνώση για τον νεαρό ήρωα του ποιήματος ήταν κατοχή της δικιάς του αλήθειας, όπως το είδα..Γιατί κι η έννοια της Γνώσης είναι πολυδιάστατη.. Και αυτό, απ\’ ο,τι κατάλαβα, ως μέσον για να βρεί τον δρόμο προς την ευτυχία. Πίστευε πως αν δεν γνώριζε τα πάντα για την αλήθεια του, δεν θάφτανε στην ευτυχία. Μια είναι η όλη αλήθεια (μου), διατεινόταν. Μα τι να το κάνω αν γνωρίζω το έν της, αν δεν γνωρίζω το όλον της;. Τίποτε, τότε δεν έχω. Και αυτό τον έκανε πολύ δυστυχή..Και έτσι, σαν του απαντησε ο Ιεροφάντης πως αν έβγαζε το πέπλο από την Θεά, θάβλεπε την Αλήθεια, εκείνος δεν αναρωτήθηκε πέραν άλλων ούτε καν για ποια Αλήθεια θα έβλεπε τότε.Μιας και γιαυτόν μόνον μια υπήρχε, κείνη η δικιά του. Δεν υπήρχε για κείνον καμμιά άλλη Αλήθεια εξω από αυτόν..Αυτός και ο εαυτός του ήταν όλος ο κόσμος! (εκφράζοντας πάντα την προσωπική μου "ματιά", έτσι;)Και η Θεά τούδειξε την Αλήθεια. Ποιάν;Αυτήν που τούδειξε, πάντως, αυτός δεν μπόρεσε να την αντέξει. Γιατί ήταν γιομάτος από ενοχή,, έλεγε ο ίδιος.Να μια άλλη μεγάλη πολυσήμαντη έννοια: Η της ενοχής!Για τον Ιεροφάντη, η εννοια της ενοχής είχε σχέση και αναφορά προς την συνείδηση, για άλλους έχει σχέση ή και σχέση με την ηθική αξία, με την αμαρτία..Τώρα, το τι μπορεί να σημαίνει συνείδηση, ηθική, αμαρτία είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο.Αυτά, ως ελάχιστες σκέψεις μου, σ\’ενα διάλογο που ευελπιστούσα να γίνει..Καλό σας βράδυ και σας ευχαριστώ.

    Μου αρέσει!

  7. Φίλε Γιώργη, το "άτομο Αίολος", καταλαβαίνει. Και δε χρειάζεται να εξηγήσει. Ξεκόλλα (καλοπροαίρετα το λέω)… Την καλησπέρα μου, Βεατρίκη…

    Μου αρέσει!

  8. καλησπερα Βεατρίκη…….ο νεαρός αναζήτουσε την αληθεια (ειτε τη δικη του ειτε τη γενικη) με επιπολαιο τροπο, δεν ειχε την υπομονη να την ανακαληψει με τον χρονο…….μερικες φορες οι νεοι ανθρωποι ειναι αλαζονες, επιπολαιοι και ανυπομονοι…….!!!! και αυτο οδηγει πολλες φορες σε πραγματα που μετανοιωνουμε αργοτερα……..περα απο αυτο, το συγκεκριμενο ποιημαο καθενας το "βλεπει" και διαφορετικα πιστευω, το αντιλαμβανεται διαφορετικα, δεν εχει μονοσημαντη σημασια και μια επεξηγηση……….καλο βραδυ και καλη εβδομαδα………!!! 🙂

    Μου αρέσει!

  9. Πιστεύω ότι τον εαυτό μας δεν τον γνωρίζουμε ποτέ ολοκληρωτικά, ίσως γιατί στη ζωή μας δεν συμβαίνουν όλες οι συγκυρίες που θα μας επέτρεπαν να διαπιστώσουμε [από τις αντιδράσεις του] ποιός πραγματικά είναι! Φυσικά και όλοι θα θέλαμε να ξέρουμε! Όμως, αν κάποιος μπορούσε να μας τον δείξει, θα ήμασταν έτοιμοι να μάθουμε? Καλό σου βράδυ!

    Μου αρέσει!

  10. Πιστεύω ότι τον εαυτό μας δεν τον γνωρίζουμε ποτέ ολοκληρωτικά, =Σημάδια..Και αχαριστίας ή πρόβλημα Νόησης.ίσως γιατί στη ζωή μας δεν συμβαίνουν όλες οι συγκυρίες που θα μας επέτρεπαν να διαπιστώσουμε [από τις αντιδράσεις του] ποιός πραγματικά είναι!=Εν μέρει συμφωνώ σε αυτό που λές αλλά μπορώ να στο καταρρίψω λέγοντας πως: Μήν περιμένεις τις συγκυρίες,τα αισθητήρια όργανά σου προσπάθησε να καταλάβεις και να τα τηρήσεις.Όμως, αν κάποιος μπορούσε να μας τον δείξει, θα ήμασταν έτοιμοι να μάθουμε?=Αυτός ο κάποιος μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε,είναι θέμα Υψηλής Νοημοσύνης.Σπάσε τα Ταμπού σου.Όποια κι αν είναι…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Η Υψηλή Νοημοσύνη δέν είναι φροντιστήριο να πάς για να την μάθεις.Η Ζωή απαιτεί την απόλυτη λειτουργία των αισθητήριων οργάνων σου για να σταθείς στο όποιο ύψος της απόλυτης πραγματικότητας στο κάθε τι.Υπερσυνειδητή Συνειδητοποιημένη Συνείδησις,ξέρεις τι θα πεί ?τέσπα……….Καλή Ημέρα Σας..!Άλλο Ταμπού και άλλο Αρχές.Ξυπνάτε.Δέν είναι θέμα εμπειριών ή Ηλικίας ή Μόρφωσης ή Διαβασμάτων.

    Μου αρέσει!

  11. καλημερα Βεατρικη…….στην Αληθεια θα φτασεις οταν θα εισαι ετοιμος…και το ποτε θα εισαι ετοιμος θα σου το φανερωσουν τα σημαδια….καποιος μαθητης ζητησε απο τον Δασκαλο, να του δειξει την Αληθεια…εκεινος του ελεγε "δεν εισαι ετοιμος ακομα"…..ο μαθητης επεμενε…και ο Δασκαλος ειπε…"κλεισε τα ματια…"και ο μαθητης αυτο εκανε…………μα σε λιγο…φωναζοντας …"τυφλωθηκα απο αυτο το Φως….Δασκαλε δεν το αντεχω…."πηρε την απαντηση απο τον Δασκαλο….."και ειδες μονο το ενα χιλιοστο απο την Αληθεια…. δεν ησουν ετοιμος…."

    Μου αρέσει!

  12. Πάντα η αλήθεια πονάει…Αναλόγως βέβαια και σε ποια πλευρά βρίσκεσαι…Καλή εβδομάδα να έχεις Βεατρίκη!

    Μου αρέσει!

  13. Κατ΄αρχήν ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ με δηλωμένους εχθρούς μου όσους με έχουν πολεμήσει επί μήνες.Επειδή ο Aeolos καταλαβαίνει και δεν σχολιάζει…ΛΑΚΩΝΙΚΟΤΑΤΑΑλήθεια είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός και αφού είπε: "Το όνομά μου είναι Αλήθεια" Ο ΙΔΙΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ και όπως ΜΕΝΕΙ στην Καινή Διαθήκη.ΦΤΑΝΕΙΣ ΠΟΤΕ ευχάριστα σε μια Αλήθεια που έχεις απορρίψη της διδασκαλία Του;;;;;Φτάνεις ποτέ ευχάριστα αν δεν έχει ΜΕΤΑΝΟΙΑ για τα αμαρτήματα που ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ έχεις διαπράξει;;;Αυτά για όσα κατάλαβε ο άνθρωπος που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΝΔΡΕΙΑ να ζητήσει συγνώμη και όπως όφειλε να έχει πράξει και αφού με προσβάλλει εδώ και μήνες σε διάφορα ιστολόγια.ΑΦΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ γιατί ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙ τόσο απλά και Λακωνικά όσο εξήγησα με ΜΟΝΟ 51 λέξεις.Τόσος κόπος ήταν να γραφουν αυτές ή μήπως ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΙΠΟΤΑ και μην έχοντας να γράψει κάτι κρύφτηκε πίσω από την τρίχα της κεφαλή του;;;

    Μου αρέσει!

  14. Διευκρινίζω και γιατί ορισμένοι ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ την Λακωνικότητά μου ότι η μετάνοια δημιουργεί συνθήκες θλίψεως και τύψεων. Αν την διαθέτεις όταν συναντήσεις ΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗ τότε αυτό που αναμένεις είναι Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ και όταν την λάβεις τότε ΜΟΝΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ θα σου είναι η Αλήθεια γιατί πολύ απλά ακολουθεί ΛΗΘΗ και όπως αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη για όσους διαθέτουν μετάνοια.Αυτά για το θέμα και για όσα εννοήθηκαν επειδή δεν ήταν δυνατό να λεχθούν ή γιατί είναι κόπος να δακτυλογραφηθούν μόλις 51 λέξεις.

    Μου αρέσει!

  15. Καλησπέρα σ\’ όλους!Να ξεκινήσω από την Λενιώ μας;Βρε χαρούλα μου, αν η αλήθεια είναι που πονάει, καθώς λες, τότε τι να πούμε για το ψέμα;Εγώ πιστεύω πως το ψέμα είναι που κείνο που πονάει. Και αν η αλήθεια είναι μερικές φορές οδυνηρή, είναι γιατί σου φανερώνει το ψέμα ή την πλάνη, γιαυτό. Κι έρχεται η αλήθεια και φωτίζει και γίνεται βάλσαμο και θέτει νέο δρόμο, καλεί σε αλλαγές και κεί είναι που μπορεί, επίσης να πονάει..Γιατί είναι πολλοί που δεν τις μπορούν τις αλλαγές. Δεν είναι έτοιμοι, δεν τις θέλουν και άλλοι τόσοι που τις φοβούνται..

    Μου αρέσει!

  16. Γεωργία μου, συμφωνώ. Μόνο που πιστεύω πως πρέπει να κινείσαι προς την αλήθεια για την βρείς και έτσι σταδιακά ετοιμάζεσαι γιαυτήν.Οταν τώρα, οντας ανέτοιμος, αλλά όπως κάνεις για άλλα , δηλαδή αξιώνοντάς τα "όλα στο χέρι" τηνα απιτείς ή το χειρότερο ακόμη πας να την υφαρπάσεις- σαν πως ο ήρωας;;, Κερδίζεται η αλήθεια αν δεν έχεις σεβας απέναντί της και με πράξεις κλέφτη;

    Μου αρέσει!

  17. Γιώργη μου, να σου πω κατ\’αρχήν τα εξής:Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να απαντά αν θέλει, να μην απαντά ή να λέει αυτό που θέλει και όπως θέλει. Η και να σιωπά.Και είναι αντίστοιχη υποχρέωση του άλλου να το σέβεται αυτό το δικαίωμα του άλλου, αυτό πιστεύω. Το πως αξιολογείται η στάση του καθένα μας, ερμηνεύεται υποκειμενικά ως επί το πλείστον από τους έτερους ενός διαλόγου. Και δεν έχει μόνον μια ερμηνεία!Η ελευθερία έκφρασης ( με όποιον τρόπο και αν γίνεται θετικά ή αποθετικά) είναι βασικό θεμέλιο στις ανθρώπινες σχέσεις. Κριτήριο σε όλα αυτά είναι ο σεβασμός στα δικαιώματα του άλλου μα και η όποια έκφραση γνώμης ή άποψης να γίνεται με κόσμιο τρόπο ει δυνατόν και προ πάντων να μην θίγει , να μην προσβάλλει τον ή τους άλλους. Επίσης, υπάρχουν πράγματα που καλείται κανείς να διακρίνει και να επιλέξει αν είναι να τα πεί και να τα εκφράσει στον κατάλληλο χρόνο και τόπο.Και εδώ, δεν είναι ο χώρος, Γιώργη μου, για τέτοιες αντιπαραθέσεις σαν και αυτές που έχεις εναντι του Αίολου. Λύσε, λύστε τες αλλού!Στον χώρο σου, στους χώρους σας! Οπου αλλού. Οχι, εδώ!!Τώρα και επί του προκειμένου!Θα τα γνωρίζεις καλύτερα από μένα αυτά που θα πω τώρα και αν θες, διόρθωσέ με, σε παρακαλώ!Στο ίδωμα της αναζήτησης της Αλήθειας από θρησκευτικής και δή την ΄Χριστιανικής πλευράς.. Ο γέροντας Παίσιος δεν ήτανε , Γιώργη μου, εκείνος που είπε: Να προσέχουν οι άνθρωποι για το τι ζητάνε από τον Θεόν, σαν προσεύχονται; Κάπως έτσι το θυμάμαι. Μπορεί και να μην είναι ακριβώς έτσι, ούτε να το είπε αυτός.Όμως είναι μια μεγάλη αλήθεια και είναι σοφή κουβέντα.Γιατί, πιστεύω, οτι ελάχιστοι άνθρωποι γνωρίζουν ποιό είναι το αληθινό συμεφέρον τους και τι να ζητήσουν, είτε από το Θεό, είτε από οπουδήποτε. Για δε τους Χριστιανούς, οτι ο μόνος που γνωρίζει το αληθές συμφέρον του ανθρώπου, είναι ο Θεός. Εκείνος μόνον.Και η αναζήτηση της γνώσης της αλήθειας, είτε έχει σχέση με τον εαυτό, είτε με το όλον ή και με το όλον, είναι ζήτημα γνώσης του αληθούς συμφέροντος του ανθρώπου. Αυτό πιστεύω.Αυτά, μιλώντας και εννοώντας τα της υπαρξιακής αλήθειας και οχι μόνον.Τωρα για το θέμα της εννοίας της ενοχής ως απορροίας της εννοίας της αμαρτίας, εδώ, Γιώργη μου , είναι τεράστιο το κεφάλαιο και πολύπλευρο.Μονάχα να σου πω, πως διάβαζα τις προάλλες οτι η λέξη αμαρτία για τους παλαιούς Εβραίους σήμαινε την απουσία.Την απουσία του ανθρώπου από την ενσυνείδητη βίωση της κάθε στιγμής της ζωής του. Οπότε, ποιά η μεγαλύτερη αλήθεια από κείνη που είπε Εκείνος: " Ο αναμάρτητος τον λίθον βαλέτω."Η για την Αλήθεια, δια στόματος του Ιεροφάντη, της Θεάς του ποιήματος σε σχέση με το σήκωμα του πέπλου της;

    Μου αρέσει!

  18. Καλή μου Βεατρίκη ΝΑ ΞΕΡΕΣ πόσο συμφωνώ μαζί σου. ΑΥΤΟ ΖΗΤΟΥΣΑ από την πρώτη στιγμή που άρχισα νε μετέχω στους διαλόγους του διαδυκτιακού χώρου. ΣΕΒΑΣΜΟΣ της διαφορετικότητας που εκφράζεται ΑΠΟ ΠΑΝΤΕΣ. Ενώ λοιπόν εγώ ΔΕΧΘΗΚΑ κάθε διαφωνία κατηγορήθηκα ως απόλυτος κάτι που συμβαίνει ΜΟΝΟ στην φαντασία ορισμένων. Το αποτέλεσμα ήταν να δεχθώ επιθέσεις από διάφορους και μου έμενε ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ. ΝΑ ΑΝΤΕΠΙΤΕΘΩ για να τους κατατροπώσω και όπως έγινε. Το αποτέλεσμα ήταν να δεχθώ σκληρές κριτικές γιατί δεν επέλεξα να είμαι θύμα. Αυτό έγινε απλά για να διδάξω λίγη ταπεινότητα σε όσους επιλέξουν να κατανοήσουν ότι ΣΥΝΤΡΙΦΤΗΚΕ ο λόγος τους.Η αναφορά σου στους Εβραίους είναι ΛΑΘΟΣ που προέκυψε από κακή μετάφραση. Η αμαρτία στους Εβραίους σήμαινε οπως και στην Ελλάδα ΛΑΘΟΣ. Είναι λέξη που η πηγή της είναι η αρχαία Αραμαϊκή. Τέλος ο Γέροντας Παΐσιος έλεγε στους πιστούς να προσέχουν την ζητούν γιατί πολλές προσευχές ανθρώπων είναι να βλαφτεί ο συνάνθρωπος. Υπάρχει διάλογος του Αγίου με την Μοναχή Γαβριηλία νομίζω που ΕΞΗΓΕΙ ΠΛΗΡΩΣ. Με την προσευχή υποκινούνται οι Ασώματες Δυνάμεις και έτσι ο Γέροντας ήθελε ΝΑ ΜΗΝ ΕΥΧΟΝΤΑΙ το κακό οι πιστοί και αυτό γιατί συχνά αυτές οι προσευχές έχουν την δύναμη κατάρας η οποία μπορεί και πιάνει κάποιες σπάνιες φορές.Όσο για τον Αίολο… επί μήνες με σχολίαζε αρνητικά ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΧΛΕΥΑΣΤΙΚΑ με ΦΤΗΝΟ ΥΦΟΣ σε διάφορα ιστολόγια και ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ και δεν του ζήτησε να επανέλθει στην τάξη. ΛΑΜΠΕΙ δια της ΑΠΟΥΣΙΑΣ του λόγου του και η αναφορά του στην σπουδαιότητα της φράσης ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ γιατί πολύ απλά έδειξε μένος κατά των Χριστιανών οπότε και η πίστη του στην Αλήθεια ΚΑΙ ΟΧΙ στην αλήθεια η οποία θα ορίσει ότι ΚΑΤΑΝΟΕΙ πλήρως την Λακωνικότητα του συγγραφέα ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ.Επίσης ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ με τον σεβασμό που όφειλαν κάποιοι σε εμένα και ΔΕΝ ΕΛΑΒΑ, Μόνο που ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΠΑΙΤΗΣΑ. ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ ΝΑ ΜΕΡΟΛΗΠΤΕΙΤΕ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΜΟΥ.ΕΝΤΑΞΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ.ΣΤΑΜΑΤΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ.ΔΕΝ ΘΑ ΕΝΟΧΛΗΣΩ ΚΑΜΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΙΑ.Τέλος ειλικρινά ΛΥΠΑΜΑΙ γιατί με την όλη ιστορία εκένωσης της λίστας μου δεν έχω δυνατότητα να αποστείλω περισσότερες προσκλήσεις συμμετοχής στην ομάδα φιλοσοφικών συζητήσεων όπου εξελίσσεται μία ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ την οποία ελάχιστοι θα παρακολουθήσουν.ΘΑ ΕΜΠΛΟΥΤΗΣΩ την θεματολογία με όσους μετέχουν και προτιμώ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΣ. ΛΙΓΟΥΣ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ και να αποδέχονται την διαφωνία του άλλου.Σε όσους μου γυρίσουν την πλάτη δεν μπορώ παρά να επιλέξω ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΔΟ.ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ και ΑΠΟΧΩΡΩ από την σελίδα σας και αφού ο στόχος ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ.

    Μου αρέσει!

  19. Να ξέρεις Βεατρίκη πως είναι ένα εκτυφλωτικό φώς που διαπερνά την Σάρκα και νιώθει τρομερό Πόνο ο Άνθρωπος της Ενοχής,Έσω Της Σαρκός.ΚΑΙ Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Ε Τ Α Ι…..Κάπως έτσι..

    Μου αρέσει!

  20. Την αληθεια δεν την φοβασαι…ουτε σηκωνεις το πεπλο για να την αποκαλυψεις-ξεγυμνωσεις…Φοβαται μονο ο εχων ενοχες…σωστο…..(Ειχα τοσα πολλα στο μυαλο μου…αλλα παρασυρθηκα απο τους διαλογους παρακατω..σου ζητω συγνωμη..)Νασαι καλα..καλο σου βραδυ..

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.