Ωρα Χριστουγέννων!   14 Σχόλια


bells

Ναι, Τα Χριστούγεννα έφτασαν!

Σήμερα είναι Κυριακή, η πρώτη μέρα της ώρας των Χριστουγέννων!

Καλά Χριστούγεννα σε όλους μας!

Εχει κάμποσες ώρες που έχει ξημερώσει τούτη η Κυριακή!

Κι είναι η ημέρα τούτη στον τόπο μου, η ημέρα της βροχής, του γκρίζου ουρανού και των μολυβένιων σύγνεφων.

Μα, έχω μια χαρά εντός μου! Εχει να, σαν από την ζέστη του καλοκαιριού!

Βγήκα πρίν κάμποσο και περπάτησα στους δρόμους της πόλης. Κόσμος πολύς, η βροχή να πέφτει ηρεμα και σταθερά, ο τόπος να έχει γιομίσει παντού από πολύχρωμες ομπρέλλες.. Χριστουγεννιάτικα τραγούδια γιομίζουν με τους ήχους τους τον αέρα, η φάτνη έτοιμη και μεγαλόπρεπη δεσπόζει στην πλατεία. Οι περιφερόμενοι πωλητές των μπαλλονιών με τα υψωμένα τα φουσκωμένα τα μπαλλόνια τους, να ραίνουν τον αέρα με χρώματα κόκκινα, κίτρινα, γαλάζια, πράσινα.

Να, και τα  μικρά παιδιά να ξεφεύγουν από τα χέρια των γονιών αδιαφορώντας για το ψιλόβροχο και να σπεύδουν να πάρουν από ένα. Να στέκονται με τα ματάκια τους τα ορθάνοιχτα να διαλέγουν το ποιό..Και μετά…

Εστρεψα απαλά την ματιά στον ουρανό και χαμογέλασα αχνά..Νάτα τα μπαλλόνια τα πολύχρωμα που ξέφυγαν κιόλας από μικρά χεράκια..Ταξιδεύουν με τον άνεμο στον ουρανό..Κι εκείνος έχει αλλάξει πιά οψη. Δεν είναι γκρίζος, είναι πλουμιστός σε φόντο γκρί..Κι βροχή καθώς τα ραίνει, τα κάνει να λάμπουν..

Ακόμη θυμάμαι, σαν βλέπω τα μπαλλόνια τα πολύχρωμα, την στενοχώρια, τα δάκρυα που είχα χύσει ποταμό, παιδί σαν ημουνα,  την ώρα που μουχε ξεφύγει από τα χέρια μου, ένα τέτοιο μπαλλόνι. Είχα ρίξει παρακαλετό πολύ να μου το πάρει ο πατέρας. Ηταν ακριβό και δεν είχε χρήματα…Μα, στο τέλος είπε το ναι!

Κι εγώ, τόχα, θυμάμαι, διαλέξει αναμεσίς πολλών άλλων. Ηταν  πολύχρωμο, με όλα τα χρώματα τ’ ουράνιου τόξου πάνωθέ του.. Πολύ πολύ όμορφο! Μοναδικό! Ετσι τόχα δεί! Πόση χαρά! Είναι λες και τόχω μπροστά μου τώρα! Ακόμη και σήμερα δεν έχω δεί παρόμοιο..Σαν τα κοιτάζω τα μπαλλόνια των πλανόδιων πωλητών  κείνο, σαν κείνο το μπαλλόνι αναζητώ..ακόμη!

Και τι κρίμα! Δεν το χάρηκα καθόλου! Μού ‘φυγε από τα χέρια στην στιγμή και το πάτησαν οι ρόδες ενός διερχόμενου φορτηγού…Ηταν ο αέρας πουφερνε με την ταχύτητα που κινιόταν το όχημα  τόσο δυνατός, που το τράβηξε βίαια από τα δάκτυλά μου..Εμεινα να το κοιτάζω να γίνεται κομμάτια κάτω από τις ρόδες του..Και μαρμάρωσα!

Ακόμη νοιώθω την απελπισιά του τότε..Κι ούτε ξαναπήρα  άλλοτε μπαλλόνι..Τ’αναθυμήθηκα και πάλι αναζητώντας αναμεσίς των μιρών παιδιών τα προσωπάκια τα στολισμένα από τα δάκρυα για την απώλεια του δικού τους του μπαλλονιού…Και, τα είδα! Δάκρυα ολοστρόγγυλα διάφανα διαμαντένια..

Α! Με πόση τρυφερότητα, με πόση συμπόνοια γιόμισα ευθύς. Να ‘τανε τρόπος να τους πάρω αμέσως ενα άλλο! Ετσι έκανα και με τον μικρανηψιό μου κάποτε..Κι έσβησε η πίκρα και τα ματάκια του γιόμισαν από τόση χαρά!

Είναι πολύ στενόχωρο να σου φεύγει η χαρά μες από τα χέρια..Ναι. Πολύ στενόχωρο.. Και πολύ πιό οδυνηρό σα σου την παίρνουν την χαρά μες απ΄τα χέρια…Είναι από κείνα τ’ άλλα που που ‘μαθα πολύ μετά, σαν μεγάλωσα, κι αυτό..

snow-cabin-eve-

    Μ’ αυτές τις σκέψεις και αναζωογονημένη από τον βροχερό αέρα,  γύρισα από τον περίπατο κάτω από την βροχή πίσω στον ζεστό μου τον χώρο πίσω..Και, ξέμεινα να βλέπω αυτήν την εικόνα! Πόσο, μα πόσο μου αρέσει! Αχ! Στ’ονειρό μου είναι! Και είναι  ενα όνειρο εφικτό για την πραγματικότητα!

Υπάρχει ένα μέρος τέτοιο εδώ κοντά! Ναι! Με ξύλινα σπιτάκια από κορμούς δέντρων! Σαν κι αυτό της εικόνας! Ακριβώς! Είναι στις πλαγιές της Γκιώνας.Το ανακάλυψα πριν κάτι χρόνια. Πάνω στον δρόμο του βουνού τραβώντας ίσα πάνω από το Μοναστηράκι το παραθαλάσσιο της Ναυπακτίας. Εκεί, υπάρχει μια περιοχή λίγο έξω από ένα χωριουδάκι, που λέγεται “ Τα ξύλινα σπίτια”

Ειναι πάνω στο βουνό, σε ένα ξέφωτο από ελατόδασος, με χιόνι μόνιμα όλο το χειμώνα. Εχει μικρά ξύλινα σπιτάκια απλωμένα κυκλικά ένα γύρω. Σε απόσταση μεταξύ τους. Στο κέντρο τους, ένα μεγάλο σπίτι για μαζώξεις ολουνών εξοπλισμένο με όλες τις σύγχρονες ανέσεις!!

Το κάθε σπιτάκι είναι με το τζάκι του, την ζέστα του, την κουζίνα του, την καμαρή του και όλα τα σχετικά τα απαιτούμενα. Αλλα σπιτάκια είναι πιό μεγάλα για παρέες κι άλλα μικρότερα ίσα για ένα ζευγάρι αντε κι ένα δύο παιδιά..

Το ξέφωτο του ελατόδασους βγάζει σε μονοπάτια ονειρεμένα μες στο δάσος! Αχ τι υπέροχες διαδρομές ήτανε εκείνες! Ηταν Φθινόπωρο τότε που γύριζα κείνα τα μέρη! Μια βουτιά στα χρώματα της γής είχα κάνει τότε, θυμάμαι! Και πιό πέρα από κεί ενα ιπποφορβείο. Για κείνους που θέλουν να πάρουν απ’ ενα άλογο να τριγυρίζουν τα μονοπάτια καβάλλα του ή και να φτάσουν με αυτά ως το χωριό! Η και να μάθουν ιππασία. Τέλεια!

Ονειρο τόχω να παω κατά κεί! Και νάναι ώρα Χριστουγέννων, ώρα Πρωτοχρονιάς. Δεν θα γίνει φέτος. Είθε ν’ αξιωθώ, πρώτα ο Θεός, για του Χρόνου. Ζωή νάχουμε και ο κόσμος είναι τόσο όμορφος, τόσο κοντά μας! Και τι ωραία να τον ζούμε στις ομορφάδες του, για να αντέχουμε και την ασχήμια του!

Christmastreeglobe

Μια όμορφη Κυριακή νάχετε!

Καλώς να ορίσουν τα Χριστούγεννα για όλους !

Οπου κι αν είστε,

με όποιον κι αν είσθε ή κι αν δεν είσθε,

να περνάτε καλά!!

 

Digg This

14 responses to “Ωρα Χριστουγέννων!

Subscribe to comments with RSS.

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΜΟΥ ΔΕ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΤΣΙΜΠΗΜΑ ΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕΣ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΦΥΓΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ Η ΦΡΑΣΗ ,.,ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΦΕΥΓΕΙ Η ΧΑΡΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ,,,ΕΧΩ ΖΗΣΕΙ ΠΑΡΟΜΟΙΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΩ ΚΑΙ ΑΣ ΓΕΛΑΣΟΥΝ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ,ΑΝ ΔΩ ΠΛΑΝΟΔΙΟ ΜΕ ΜΠΑΛΟΝΙΑ,,,ΠΑΙΡΝΩ ΤΟ ΥΦΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ,ΑΦΟΥ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΥ ΑΓΟΡΑΣΕ ΕΝΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΑΓΑΖΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ ΣΤΟΥ ΨΥΡΡΗ ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΙΤΑΓΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΕΛΑΓΕ ΑΛΛΑ ΕΜΕΝΑ ΔΕ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ,,,ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΑΥΤΗ Η ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ,,,

  2. Βεατρίκη μου, ένα ταξίδι συναισθηάτων έζησα διαβάζοντάς σε. Μέχρι που δάκρυσα με το μπαλόνι, γιατί όλοι μας σαν παιδιά ζήσαμε μια παρόμοια εμπειρία, ή είδαμε τα παιδιά μας να τη ζουν (και δυστυχώς δεν είχαμε άλλα \’ψιλά\’ στην τσέπη…).Εύχομαι να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου και να ζήσεις αυτό που επιθυμείς όλες τις εποχές του χρόνου.Σ\’ευχαριστώ και για τις ευχές σου με το μέιλ.Καλές γιορτές. Φιλιά.

    Bio-Μπαξές
  3. ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟ ΝΑ ΞΑΝΑΓΥΡΝΑΣ ΠΑΛΙ ΣΕ ΜΕΡΗ ΟΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕΣ ΟΜΟΡΦΑ. ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ .

    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ☆ღ ΜΥΡΣΙΝΗ ღ ☆Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
  4. Μικρή μου ονειροπαγιδευμένη στο χω πει θαρρώ πως εχω ενα μικρό σπιτάκι πάνω σε βουνό.Πετρινο ομως απ οξω Μα μέσα ξύλινο .ζεστο ,με τζάκι και φλοκάτη. Τώρα το χιόνι έχει φτάσει στους 60 πόντους. Το δασάκι ολόγυρα απο πεύκα γέρνει κάτω απ το λευκό βάρος.Τα κάλαντα τραγουδά: η πρωτοποριακή χορωδία γαιδάρων και πετεινών.Στα ντραμς : φτερουγες των σπουργιτιών Στα πλήκτρα: κάστανα που σκάνε στη χόβολημπαλέτο:flamesΣύνθεση ενορχήστρωση μαέστρος χορηγός: H φύση!Ελα! και θα σου χω μια ντουζίνα πολύχρωμα μπαλόνια. Αυτοκίνητο δε φτάνει εκει πάνω .Μη φοβάσαι λοιπόν, τα μπαλλόνια θα είναι ο μόνος τρόπος να επιστρέψεις στην πόληhttp://www.youtube.com/watch?v=jTPRUM_2MRE&feature=channelΚι αν οχι φέτος…έχουμε χρόνιαΚάλες γορτές εύχομαι.Γιομάτες αγάπη και χαρά!

  5. Ομορφο….και συγκινητικο…..Μια πανεμορφη Κυριακη σου ευχομαι…και οχι μονο…..

  6. μπορει να ειμαι στη δουλεια και να εχω πολυ δρομο μπροστα μου, ομως η καθε σου ευχη ειναι τοσο ζεστη (οχι δεν ειναι ο καιρος) που σου κανει ορεξη να ερθουν Χριστουγεννα.Ευχομαι ολη αυτη τη θαλπωτη να τη βρεις στη ζωη σου αυτες τις γιορτινες μερες και στη συνεχεια :[

  7. Υπέροχη καταχώρηση καλή μου… Γεμάτη συναισθήματα, χρώματα, εικόνες, τρυφερότητα, νοσταλγία… Όσο για "Τα ξύλινα σπίτια" ακούγεται, και είμαι σίγουρος ότι είναι, πάρα πολύ όμορφο… Θα το έχουμε στα υπόψη με τα ματάκια μου… Την καληνύχτα μου…

  8. Την καλησπέρα μου σ\’όλους! Και ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και για τις ευχές σας! Συνεχίζει να βρέχει ως τα τώρα..Κι όμως, φίλε Γιαννιδάκη , η ώρα των Χριστουγέννων σήμανε. Είναι η αρχή της σήμερα! Ισως, εδώ σε κάτι τέτοια εντοπίζεται και μια θεμελιώδης διαφορά αναμεσίς των αντρών και των γυναικών..Βλέπεις, εμείς οι γυναίκες έχουμε αρχίσει να τοιμαζόμαστε από καιρό πρίν για τα Χριστούγεννα. Μιλάω για μένα, μα θαρρώ οτι αυτό ισχύει για τις περισσότερες από μας. Ιδίως τις εργαζόμενες…Να, λοιπόν, αφου ετοίμασα το σπίτι, έφτειαξα σήμερα μόλις και το δέντρο, και έκανα την ετοιμασία και για το γλυκό το Χριστουγεννιάτικο..Που να τα προλάβω τις εργάσιμες μέρες ως την Παρασκευή; Θα τρέχω αναμεσίς για άλλα..Πέρασα και από της Ντόρας μας, εκείνη έφτειαξε κιόλας κουραμπιέδες…Και του χρόνου Ντόρα μου!Μμμμ. Είπα να φτειάξω κάτι αλλιώτικο φέτος, εκτός δηλαδή από τα μελομακάρονα που δεν θα παραλείψω. Αυτά ταχω προγραμματίσει για την Τετάρτη τ\’ απόγιομα… Ετσι, λοιπόν γι\’ απόψε, μόλις τελείωσα την προετοιμασία ενός γλυκού μάλλον ασυνήθιστου, είναι ρολλό με φύλλο και γέμιση από λίγα καρύδια , πολλά μύγδαλα και στην καρδιά του λουκούμια…Αυριο τ\’απόγιομα θα το τελειώσω…Κατά δόσεις τα φτειάχνω σχεδόν όλα, λόγω μειωμένου χρόνου…Γιαυτό προνοώ! (Χαχχαχαχαχα) Είναι δε αυτό το γλυκό απολαυστικό, πεντανόστιμο!Τι να σας πω!!Αμα σάρέσει η ιδέ ακια η Βάση του Γιαννιδάκη μου και σας των άλλων, να σας πω και την συνταγή…Είναι σίγουρη!Πως , λοιπόν, με αυτά και τ\’αλλα της ημέρας και της ώρας και μ\’ λοη αυτήν την γιορεταστική ατμόσφαιρα γύρω μου, να μην λέω πως σήμανε η ώρα τους;;

    Βεατρίκη
  9. Λυδία μου, δεν μουχες ξαναπεί για το σπίτι το πέτρινο στο βουνό! Αχ και τι όμορφα και πόσο ποιητικά το περιέγραψες!!! Αντε, να το ιδώ και να κάνω και μια προπόνηση εως τότε να ανεβώ το καταρράχι…Σε αερόστατο δεν έχω έως τώρα την τιμή…Λες;;;; Γιάννη μου, είναι πράγματι πανέμορφα στα Ξύλινα σπίτια. Ονειρεμένα…Νοιώθεις πως να σου πω σαν νάσαι αλλού..εκτός! Είναι κι εκείνη η ομίχλη που αργοσέρνεται ανάμεσα στα έλατα..κι οι βουνοκορφές απέναντι . Ενα πλατωμα είναι αναμεσίς των βουνών..Οποτε θες, πες μου και θα κοιτάξω να σου πω περισσότερες λεπτομέρειες για τ\’όνομα του χωριού κτ.λ.Θοδωρή μου, καρδιά μου, σε ευχαριστώ..Ελένη μου, έχει το όλο της εικόνας μια το γλυκόπικρο από ένα δάκρυ που στάζει στο στόμα ίσα από τα μάτια..και μια τρυφεράδα για τις μικρές μας τις πρώτες μας απωλειες..Αχ αυτά τα παιδά και μείς οι μεγάλοι με το μικρό το παιδάκι πουχουμε μέσα μας!Να το φροντίζουμε και να το αγαπάμε Μαρία μου, τ\’ακούς;;;Την άλλη φορά,μ που θα βγείς βόλτα, μην περιμένεις από κανέναν να σου πάρει το μπαλλόνι. Πήγαινε και πάρτο, διάλεχτο εσύ..Κάντο δώρο στον ευατό σου και στο παιδί που το στερήθηκε κάποτε..Να ξερες πόσο θα το φχαριστηθείς!Μονο να μου πείς τι χρώμα θα έχει σαν το πάρεις…Ωραία που θάναι! Φιλιά σε όλους!

    Βεατρίκη
  10. Καλό βράδυ φίλη Βεατρίκη.Δεν ξέρω πως να χαρακτηρίσω το θαυμάσιο κείμενό σου;Είναι κομμάτι (γέννημα) του δικού σου πνεύματος, παιδί που ξεπηδάει απ’ τα κατάβαθα της ψυχής σου για να μας οδηγήσει σε ξεχασμένα/παροπλισμένα για όλον τον υπόλοιπο χρόνο αισθήματα!!! Ας έχεις τις ποιο όμορφες γιορτινές ημέρες και η μυστικιστική ανα-γέννηση του θείου βρέφους, της φύσης να φέρει στη ζωή σου πλούσια σοδειά.Μια υπέροχη, γιορτινή και χαρούμενη εβδομάδα να σε συναντήσει από αύριο.Να είσαι πάντα φωτεινή, χαρούμενη, δυνατή, δημιουργική.Άννα

  11. περνάς πάντα καλά … να σαι πάντα καλά

    Αλέξανδρος
  12. Ευτυχώς που πήγες τη βόλτα σου και έμαθα και εγώ τι γίνεται γιατί δεν προβλέπω να προλαβαίνω να κάνω χριστουγεννιάτικη βόλτα!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxΑπό μένα για σένα με αγάπη![το άλλο μισό αύριο!]

  13. Πω Πω Πω Πω Πω Πω………Γειά Σου ρε Κοσμογυρισμένη.. : )))))))))))))))))))))))))))

  14. Βεατρικη μου γλυκια..καλα Χριστουγεννα σε ολο τον κοσμο!ποσο ομορφο το κειμενο σου..με νοσταλγικες θυμησες και συναμα με ζεστα ονειρα.Σου ευχομαι να περασεις πολυ πολυ ομορφα φετος οπου κι αν εισαι…με υγεια και αγαπη.Και του χρονου ματια μου ευχομαι να βρεθεις στο μερος που αγαπας αφου δεν μπορεις φετος.Ξερεις ..τα Χριστουγεννα ειναι γλυκα..οπου κι αν εισαι.Ζεστη καρδια..μεγαλη αγκαλια…γλυκα λογια..και το πνευμα των Χριστουγεννων εχει κανει το θαυμα του.Καλα Χριτουγεννα σε ολους!Φιλια ..

Σχολιάστε

