Της μνήμης η γραφή..   9 comments


 

Σαράντης Καραβούζης , Ραγισμένο μάτι αγάλματος

Μικρές οι αποστάσεις
που μπορεί να καλύψει
ο μετριοπαθής άνθρωπος.

Παντού βλέπει εμπόδια
που θεωρεί ανυπέρβλητα:
η θάλασσα είναι πολύ βαθιά
ο ουρανός πολύ ψηλά
το ταξίδι πολύ μεγάλο.

Φτιάχνει λοιπόν
τον μικρό του κόσμο
όπου όλα μπορεί και τα φτάνει
χωρίς να χρειαστεί
να απλώσει τα χέρια,
χωρίς ιδιαίτερα να κουραστεί:
όλοι του οι στόχοι είναι απτοί.

Ώρες-ώρες ονειρεύεται
κάτι απάτητες κορφές
κάτι λυσσαλέους έρωτες
κάτι θηριώδη άλματα
που αφήνουν άλαλα τα πλήθη.

Μόλις ξυπνάει, όμως,
θυμάται ότι δεν είναι στην αρένα
μα στις κερκίδες
και ότι η μόνη διαδρομή
που γιʼ αυτόν προορίζεται
είναι η μαζική πορεία
προς την έξοδο.

blu

         forgetMeNotSmall  Κι είναι που σαν το διάβασα, θυμήθηκα..

Και, κάτι άλλο..

γνωρίζω..πως χορεύουν.

blu

Για την καταγραφή, λοιπόν…

BIBLIA_thumb[2] Το ποίημα έχει τον τίτλο ΑΝΤΙ – ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ” και είναι της ποιήτριας – μεταφράστριας Τόνια Κοβαλένκο κι από την ποιητική της συλλογή “Πότε νυχτώνει;” Ηριδανός, 2008

 Το έργο έχει το τίτλο “ Ραγισμένο μάτι αγάλματος και είναι ενα δημιούργημα του σύγχρονού μας Ελληνα ζωγράφου – χαράκτη Σαράντη Καραβούζη (γεν.1938)

http://www.karditsa-city.gr/gallery/deltia_typou/karavouzis.htm

Technorati tags: , , ,
Digg This

9 responses to “Της μνήμης η γραφή..

Subscribe to comments with RSS.

  1. Κράτησα τα πιο όμορφα όνειρα, τις πιο δυνατές σιωπές και τις έγραψα όλες σε ένα γράμμα, κάτι μου πήρε αυτό το γράμμα και σβηστηκαν ολα απο το μυαλο μου, και ξεχασα τα ονειρα, κι σιωπες δεν φωναξαν, που παω ειπα….χαθηκα…

  2. Μια υπέροχη συνέχεια της Μαγιάτικης Κυριακής να έχεις φίλη Βεατρίκη.Χρειαζόμαστε τα πνευματικά μηνύματα για να οδεύουμε σε δρόμους ανθρώπινους.Πριν λίγες ημέρες ήταν που γιορτάσαμε τον πολιτισμό.Τέτοια διαμάντια λοιπόν, παιδεύουν και χτίζουν ανθρώπινους πολιτιστικούς χαρακτήρες όπου διαπερνούν τα σύνορα της μετριοπάθειας.Σε ευχαριστώ φίλη.Να είσαι πάντα φωτεινή, χαρούμενη, δημιουργική.Άννα

  3. Δειλοί.Άστοχοι.Μονόπλευροι.Άνευ Αντίληψης. (το 90%)

  4. Πολύ όμορφο…διαφορετική η ψυχοσύνθεση του καθενός……πολλοί και διάφοροι οι ανασταλτικοί παράγοντες….Καμιά φορά η μετριοφροσύνη δεν είναι άσχημη όταν όμως υπάρχει συνειδητή επιλογή και όχι βολεματάκι…Φιλιά!!!

  5. Λέω Κικέρων και πάλι Κικέρων!!!!!Είναι ωραία να κοιμάσαι ήσυχος!!!!!

    ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
  6. Δειλία;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;…………………………….Μιά όμορφη μέρα να ξημερώσει για σένα…………………Πόσο ωραίο γράψιμο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΟ..ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !!

    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ☆ღ ΜΥΡΣΙΝΗ ღ ☆Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
  8. ΣΤΑ ΡΗΧΑη εξέδρα επιπλέειη βάρκα βουλιάζει- φτιαγμένες κι οι δυο από ξύλο, της γης υλικό –η εξέδρα κρατάει το βάρος του ονείρουη βάρκα υποκύπτει στην έλξη του απείρουάλλες πάλι επιλέγουνανάμεσα στο όνειρο και το άπειρομια παράταση ζωήςκαι αφήνονται στα ασφαλήαγκυροβόλιά τουςoκνηρές κι αταξίδευτες…Τάνια ΚοβαλένκοΕνδιαφέρουσα η Γραφή της…Σε Ευχαριστούμε….Καλή Σου Νύχτα… Βεατρίκη μου

  9. Καλησπέρα σ\’ ολους! Ναι, Βάσσω μου, ενδιαφέρουσα η γραφή της ποιήτριας..Λιτή και ξεκάθαρη στον λόγο της..Κι από κεί και πέρα υποκειμενική η ματιά της,βέβαια, όπως και ο τρόπος που μπορεί να εισπράξει κανείς το μήνυμα του ποιήματος..Γιατι, θαρρώ , μπορεί κάλλιστα κάποιος να παραμένει θεατής έργου ενώ έχει βιώσει ή και βιώνει λυσσαλέο έρωτα ..Προσπαθώ να πω, εξαρτάται από τι κάποιος θέλει ναναι το έργο της δικής του ζωής Μπορεί να μην είναι ο έρωτας αυτός, μπορεί να μην είναι τα άλματα που θα αφήνουν το πλήθος άλαλο..Ναναι κάτι άλλο Δεν σημαίνει κατ\’ εμέ , κατ\’ ανάγκην μετριοπάθεια του θεατή, η συγκράτηση των παθών..ούτε η ανάγκη της θεάσεως από το πλήθος..Σημασία έχει, όπως το βλέπω, ο άνθρωπος να δρά βιώνοντας αυτό που θέλει και μπορεί για την ζωή του την ίδια νάναι..Να δρά και να μην συμβιβάζεται παραμένοντας εγκλωβισμένος στην θέση του θεατή της ζωής εκείνων που ζούν ή βιώνουν έργο ανάλογου εκείνου που ο ίδιος θάθελε για τον εαυτόν του και το μπορεί..Τεράστιο το θέμα της εντοπίσεως του "τι θέλω να κάνω με την ζωή μου", έτσι;Ετσι, Θάλειά μου, ιδωμένο από μένα, μπορεί να οφείλεται σε πολλούς και διαφορετικούς λόγους αυτή η στάση του θεατή..Μπορεί πχ. νάναι φόβος, μπορεί δειλία, μπορεί νάναι κι ανημπόρια πραγματική, ή και μπορεί ναναι και άγνοια του "θέλω" του για την ζωή του την ίδια ή και διαστρεβλωμένη εικόνα του ακόμη. Ενδεικτικώς αυτά.Πολλά, γαρ, τα αίτια τα μερικότερα που οδηγούν στο αποτέλεσμα Και κάτι άλλο, ίσα να θυμίσω. Αλλο πράγμα η μετριοπάθεια, άλλο η μετριότητα και κάτι άλλο εντελώς η μετριοφροσύνη.

    Βεατρίκη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: