Μεγάλη Παρασκευή σήμερα


 

…Λάβε, κυρά μ’ υπομονή, λάβε, κυρά μ’ ανέση.
-Και πώς να λάβω υπομονή και πώς να λάβω ανέση,
που έχω γυιο μονογενή και κείνον Σταυρωμένον.
Κι’ η Μάρθα κι’ η Μαγδαληνή και του Λαζάρου η μάνα
και του Ιακώβου η αδερφή, κι’ οι τέσσερες αντάμα,
επήραν το στρατί-στρατί, στρατί το μονοπάτι
και το στρατί τους έβγαλε μες του ληστή την πόρτα.
-Άνοιξε πόρτα του ληστή και πόρτα του Πιλάτου.
Κι’ η πόρτα από το φόβο της ανοίγει μοναχή της.
Τηράει δεξιά, τηράει ζερβά, κανέναν δεν γνωρίζει,
τηράει δεξιώτερα βλέπει τον Αϊγιάννη,

Ραφαέλ

Αγιέ μου Γιάννη Πρόδρομε και βαπτιστή του γυιου μου,
μην είδες τον υγιόκα μου και τον διδάσκαλόν σου;

-Δεν έχω στόμα να σου πω, γλώσσα να σου μιλήσω,
δεν έχω χεροπάλαμα για να σου τόνε δείξω.

Βλέπεις Εκείνον το γυμνό, τον παραπονεμένο,
οπού φορεί πουκάμισο στο αίμα βουτηγμένο,
οπού φορεί στην κεφαλή αγκάθινο στεφάνι;

Andreas Pavias
Κι’ η Παναγιά πλησίασε γλυκά τον αγκαλιάζει.
-Δε μου μιλάς παιδάκι μου, δε μου μιλάς παιδί μου;
-Τι να σου πω, Μανούλα μου, που διάφορο δεν έχεις·
μόνο το μέγα-Σάββατο κατά το μεσονύχτι,

shroudofturin
που θα λαλήσει ο πετεινός και σημάνουν οι καμπάνες,
τότε και συ, Μανούλα μου, θάχεις χαρά μεγάλη..!

πυρσός

α)Το κείμενο είναι μέρος από την λαϊκή ποίηση σε σχέση με τα πάθη του Χριστού. Ολόκληρο το ποίημα μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:: http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/Drosos.html

β)Ο πάνω πίνακας που απεικονίζει τον Χριστό να λυγίζει από το βάρος του Σταυρού καθ’ οδόν προς τον  Γολγοθά είναι του ζωγράφου

Raffaello Sanzio da Urbino, γνωστού ως Raphael (1483 -1520,   έργο του δημιούργησε το 1516  και βρίσκεται στο Μουσείο του Prado στην Μαδρίτη.

γ) Ο δεύτερος πίνακας που απεικονίζει την σταύρωση είναι του Ελληνα ζωγράφου Ανδρέα Παβία (μεταξύ 1504-1512)και βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη

δ) και η τρίτη φωτογραφία είναι το ιερό σώμα του Χριστού από την ιερά Σινδόνη , όπως αποκαλύφθηκε με τις τελειότερες επιστημονικές μεθόδους “Ήταν το 1981 όταν οι επιστήμονες που συμμετείχαν στο Ερευνητικό Πρόγραμμα (Τhe Shroud of Turin Research Project – STURP) ανακοίνωσαν τα αποτελέσματά των μακροχρόνιων ερευνών τους στην Ιερά Σινδόνη.” Βρίσκεται στο Τορίνο της Ιταλίας όπου παραμένει μέχρι σήμερα.

“Σύμφωνα με τις τελευταίες επιστημονικές μελέτες, το ύφασμα που έχει διχάσει την εκκλησία είναι παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιούσαν οι πιστοί για να θάψουν τους νεκρούς κατά την εποχή του Χριστού, πριν από 2.013 χρόνια. Δεν πρόκειται για μεσαιωνική πλαστογραφία, και παρότι κανείς δεν μπορεί να το επιβεβαιώσει ή να το απορρίψει, θα μπορούσε στην πραγματικότητα να είναι το σάβανο που χρησιμοποιήθηκε για να τυλίξει το σώμα του Χριστού.”

https://www.wikiwand.com/en/Radiocarbon_14_dating_of_the_Shroud_of_Turin

https://www.forensicsciencedegree.org/what-does-forensic-science-reveal-about-the-shroud-of-turin/

Σχολιάστε

